|
|
|
|---|---|
|
Inspekterade bilen efter att frugan varit på shopping runda i Karlskrona. Måttligt road: Länk Inget min fru gjort utan någon #%}*>£#% smitare. | |
|
Världen är liten! Råkade ut för samma sak i Karlskrona fast i lördags. Riktigt surt då bilen knappt har gått 300 mil. |
|
|
Bor själv i stan, klarat mig i alla år. Vad skedde dessa olyckor? |
|
| Bilen stod på en ytterparkering på Alamedan | |
|
Jag stod bredvid en herre med Volvo och hela fronten full med M-Motormännen. Han sket i att min bil stod i vägen och drog hela bakskärmen och smet.....bra att ha vittnen i bland. Hoppas det löser sig för er. Annars får ni polisanmäla där det hände och sedan betalar trafikförsäkringsföreningen självrisken. Tråkigt att det händer bara. Mvh Jonas B |
|
| Min ärende var på stortorget. Tyvärr inga vittnen och jag upptäckte det först hemma på kvällen. Var och visade upp skadan för polisen idag som iaf skrev att det var orsakat av annat fordon. Får väl se om det räcker för att få självrisken löst eller inte :-/ | |
| Tyvärr räcker et inte längre med en polisanmälan, sedan flera år tillbaka behöver man bevisa att skadan uppstått medan bilen varit parkerad - typ foto när man parkerar bilen och foto när man kommer tillbaka till bilen. Det har varit för mycket fusk så reglerna har blivit väldigt hårda. | |
|
Så man ska alltså fotografera bilen när man har parkerat den "för säkerhets skull" så. Ok då vet vi det. |
|
|
Jar har ett dörruppslag på touringen med en grön prick i mitten efter att frun varit på MAXI Amiralen i Karlskrona. Jag såg direkt hon kom hem och frågade om hon parkerat bredvid en grön bil. Hur visste du det - det stod en grön Audi bredvid. Titta på förardörren en gång till! Sedan dess har även hon lärt sig att man parkerar om möjligt långt ifrån och utan bilar bredvid. Lyckades polera bort det mesta av grönfägen men bucklan (som inte gått genom lacken) är kvar. Dock inträffade detta för flera år sedan... Sen finns det nog överallt både parkerings-klåpare och personer som inte har samma syn på sin bil som entusiasterna här... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Jag fick Bela sidan på E65:an repad, och fick skadan reglerad av Trafikskadeföreningen, polisanmälan och foto behövdes inte! Däremot behövs vittne! Jag hade tur att kollega såg bilen när jag parkerade den och en annan var med när jaupptäckte skadan, bägge fick vittna om det sen var saken biff. |
|
|
Vad säger era försäkringsbolag? Bor ute på landsbyggden jag så har alltid lagt till "självriskeliminering vid djurkollison samt skadegörelse". Fick en bil sönderrepad (någon hade gått löst med, troligtvis, en skruvmejsel), polisanmälan å sen så stod försäkringen för hela kalaset... En parkeringsskade (där förövaren smitit) måste väll räknas som skadegörelse? Eller är skadegörelse bara när förövaren har uppsåt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.