|
|
|
|---|---|
|
God kväll. Har en liten fråga ang kamaxelgivaren avgassidan. Har fel en fel kod på den givaren. Slog upp det på realoem och fick den här:Länk. Beställde från schmiedmann och fick självklart rätt. Men när jag skulle byta den så passar den inte utan den nya är mycket fettare än den gamla. Börjar då googla runt lite men hittar inget. Gick in på bildbelsbasen och hittade den som sitter i min bil. Den här med andra ord: Länk Är nu förvirrad. Vart hittar jag en ny sån där? Mvh Dennis | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det är inte så att du råkat få en vevaxellägesgivare? Dom brukar vara lite "fetare". |
|
Min tanke var också det. Men kollar man här:Länk så är det nummer 2 jag beställt och den jag fick ser exakt ut så där men den i bilen är mer lik nummer 3. Kanske har jag skruvat bort fel givare? Mvh Dennis |
|
|
Länk Av döma av den här videon så verkar det funka med den som jag har 🤔 Någon som har gjort detta byte? Mvh Dennis |
|
|
Sensorerna har nummerändrats/modifierats flera gånger så de kanske ser lite annorlunda ut nu mot vad de gjorde när de monterades i fabriken. Det finns två kamaxelsensorer, en för avgassidan och en för insugssidan: Länk Har du skruvat bort/beställt rätt sida? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tacksam för svaren! Tänkte att jag måste försöka igen efter kollat på videon. Och med ett litet tryck så hoppade givaren på plats :-)Funkar klockrent nu. Så mysteriet löst. Då vet man inte ska låta ögat lura en. Tacksam för era svar och tips! Mvh Dennis |
|
| Smörj oringen med lite olja på fingret så går den lättare att montera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.