|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Är i köptankarna om att köpa en 320D. Aldrig haft en BMW tidigare men det har ju alltid lockat. Gör jag bort mig om jag klipper en 320D E91 med 30k+ mil på mätaren? Har fått för mig att det sällan är några problem sålänge milen skötts rätt. Tycker folk är lite överdrivet känsliga för milen i allmänhet. Jag menar, 10,000 mil stadskörning är ju betydligt värre än 25,000 landsvägsmil. Eller vad tror ni, några andra tips om vad man bör kika efter? Partikelfilter och kamkedja, hur ser intervallen ut? Johan | |
|
Skicket är viktigare än milen. Är den skött så är mycket bytt som du annars skulle fått byta själv om du köper en bil med färre mil. Jag brukar låta skick och pris avgöra. Sen vet jag inget om den modellen så det får andra svara på. /wmt |
|
| Nja..låter halvdåligt. Precis allt kan rasa. Bilens tekniska livslängd är uppnådd. | |
|
min har gått 39000 mil norrlands körd. Går som en dröm, Det du ska kolla är ex stötdämpare , turbo , bromsskivorna. Mina dämpare o fjädrar pallade med 38000mil. Ja jag skulle aldrig tveka att slå till på en till det är ju en Diesel motor så de är lång lång livade. Lät en säljare testköra och kolla min utan att veta mätarställning och fråga vad han trodde för mil han svara runt 15000 pg ratten. Så milen är bara ett par siffror. gå på magen och kolla bara fjädring och turbon fr turbon bör bytas vid 35000 mil . |
|
|
så här ser min ut Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.