|
|
|
|---|---|
| tacksam för hjälp | |
| Länk | |
|
Kan förutom länken till beginfo nämna att motorn heter N47, den bör du söka info på forumet och på google. Den kan innebära strul. Pga motorn valde jag själv en pre facelift med den äldre motorn, M47. 6 cylindriga har inte samma strul så jag skulle ha siktat på en 6 cylindrig om jag köpte en LCI. Det finns visserligen saker där med men det läser du på om i beginfo :) Bakluckans elkablar lär du få byta, det drabbar alla E61... Är annars toknöjd med min. Den har rullat över 27 men känns kanon. |
|
|
Kamkedjesträckaren.! Ta regnr och ring BMW. Väldigt väldigt viktigt. Annars boka tid direkt när du köper den. Är en kampanj så det är gratis för bilägaren. |
|
| Kampanjen finns ju inte kvar gick väl ut vid årsskiftet och är inget Bmw vill kännas vid | |
|
Som simmaren_1 skrev, räkna med byte av elkablar till bakluckan om det inte är gjort. Man kan fixa själv men lämnar man in kostar det i 10'kr-intervallet. Har bilen elektriskt utfällbart drag så är det vanligt att det pajjar. Kolla att det funkar. Nytt kostar >10'kr. Har bilen panoramaglastak bör avrinningsventilerna rensas ibland, annars kan det rinna in vatten i bilen och hamnar då ofta i hjulhusbaljan som innehåller massvis med elektronikmoduler. Kolla att den är torr! |
|
|
Vill inte BMW ge dig nån info så är ett tips att testa Länk Välj history och köp ett utdrag om bilen (20kr). Du får chassinumret via registreringsnumret på tex Länk Väg samman informationen från utdraget, biluppgifter.se och transportstyrelsen och gör en rimlighetsbedömning om bilen har rullat det som sägs. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.