|
|
|
|---|---|
|
När jag rullar med kopplingen intryckt eller i friläge hörs det ibland ett, ganska svagt, vinande/visslande från bilens bakre regioner (eventuellt endast höger bak..kan dock höra fel). Bytte idag olja i bakaxeln, men ljudet kvarstår. Låter inte direkt alarmerande, men vore intressant att veta om någon upplevt samma sak eller vet vad det är! Med vänlig hälsning //Kalle | |
|
Det är inte helt ovanligt om det från bakaxeln det kommer, har hört det i rätt många E30. (gudarna ska veta att jag provkört många E30) Fick svaret från en BMW mek. en gång att det blir så ibland men det är ingen fara. Totalhaveri är inte nära förestående. Om det är från något av hjulen kan det ju vara värre, hjullager eller så. Men de vet jag inte mycket om... |
|
Red Devil |
det är Hjullager, har samma ljud på min 320, ljudet ökar när man ökar i hastighet eller hur? jag har min på högersida fram, ska byta den till veckan. |
|
Bör inte vara hjullager, för det låter inget när man belastar axeln(ger gas)....utan bara när man rullar "fritt"... tack för svaren! Ska kolla upp närmre hurvida det låter från mitten eller från något av hjulen! |
|
|
har samma fel på min axel och jag är helt säker på att ljudet kommer från den därför att ljudet började efter jag hade bytt till en diffbromsad axel, undra om det går att renovera axeln för det är ju inte så roligt att köra odiffbromsat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.