AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.723

Värde skinn Zimtbraun

Jag har fått förfrågan om att ta en 520 i byte som har skinn Zimtbraun, går det att sälja och hur mkt mindre värt än svart skinn? Jag själv tycker färgen är riktigt svår.

/Anders
Vilken exteriörfärg har den? i rätt kombination tycker jag inte det är värd mindre än svart skinn.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tror inte den blir mindre värd alls. Väldigt mycket prat på vissa här kring att en del färger och skinn skulle vara mer värda än andra. Beläggen för det känns extremt tunna. Zimt är en "normal" färg trots allt. Vi pratar inte grön eller röd skinnklädsel.

-------
//Lövet
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Googlade lite. Snyggare färg än tråkiga svart tycker jag.

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
jag tycker Zimt är alldeles för rödaktig och stickande i nyansen men smaken är som baken ;-)
Skulle personligen se det som nåt jag kunde betala lite extra för jämfört med standard svart inredning om jag letade begagnad bil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Silver exteriör med svart skinn är ju typ det tråkigaste som finns

-------
//Lövet
Tack för alla kommentarerna. Jag backade på bilen då den är manuell och saknar comfortpaket. Dessutom har jag själv väldigt svårt för skinnfärgen, men skönt att veta för framtiden att den kanske inte är så svår som jag trodde.

/Anders
Det är en lite udda färg, precis som grön, röd och blå. Men visst går den att sälja bara det att några möjliga köpare faller bort. Samtidigt kan någon verkligen gå igång på färgen som Andreas och kan då betala lite mer eller åtminstone tar bilen för "normal" pris.

Jag för min del kan gilla vissa kombinationer som svart med rött läder, här i en E39a Länk medan röd/röd är för mycket.

Silver/svart är en snygg och klassisk kombination. Den kommer alltid funka, vilket det gjorde redan på 50-talet Länk tråkigt? Nej! Beige exteriör med beige inredning är tråkigt, funkar bara på pensionärer i Florida:).

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.