|
|
|
|---|---|
|
så här står det på deras hemsida Om du får en punktering hjälper vi dig att laga däcket på plats om det är möjligt. Om din bil är utrustad med däck av RFT-typ ordnar vi ytterligare Mobile Care-service om inte ersättningsdäck kan tas fram inom fyra timmar. Kostnader för utbytesdäck ingår ej. Undantag: vid en punktering hjälper vi till i den omfattning som anges. får jag betala hela kalaset själv utan rft? | |
|
Möjligen helt orelaterat; om du köper nya Continental-däck (icke-RFT) så ingår ett par års (2 eller 3) gratis bärgning till närmsta aukt. däckverkstad. Gäller i hela Europa. On topic skulle jag tippa att det nog inte är gratis om du inte har RFT däck på BMW-originalfälg (ja, de kan vara kinkiga på sånt!). |
|
|
Det ingår ett räddningsmoment i din bilförsäkring med ungefär 1500kr i självrisk. Det finns också Falck assistansförsäkring för 495kr om året utan självrisk. Med tanke på att RFT däck (förutom de vanliga nackdelarna att de är helt värdelösa att åka på) ofta kostar flera tusen mer för en uppsättning blir det billigare med något av ovanstående alternativ. ------- //Lövet |
|
|
de vill ha 770 för Europa (Falck) så då betalar jag 1500 till mobile care om jag får punktering ? låter bättre att betala 1500 om något händer istället |
|
|
Exakt. Sannolikheten att något faktiskt skulle hända är mycket liten. ------- //Lövet |
|
| Jag fick höra att BMW Mobile Care gäller som vanligt om du har vanliga däck kompletterat med punkteringsspray, av en säljare på Bavaria. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.