AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
560

750?

Heisann,

jeg har nå sett meg lei på norske priser og avgifter og bestemt meg for å flytte til Sverige et par år. Det er jo spesielt bil-avgiftene som lokker meg litt. Har veldig lyst til å kjøpe en 750 fordi det virker som en solid og topp utrustet bil med skikkelig motor. Lurte derfor på litt forsikring og priser på service etc.

Vet det er vanskelig å svare på dette, men er det mulig å forsikre en 750 -91/-92/-93 på person under 24 år for ca 20k per år? Bare vanlig del-kasko.

Og hvordan er priser på versksteder i Sverige? I Norge koster det 1600,- for en service på min gamle granada!

Jeg ser at -92 modellene har gått ca 200 000km, har 12'rn noen problemer med å gå 100k til hvis den blir stelt godt med?

Hva er forskjellen på 750i og 750ia?

Kan bare tilføye her at en bmw 750 -92 i Norge koster rundt 250 000,-, i tillegg er kursen på norsk/svensk krone 100/80.

Jeg hadde satt veldig stor pris på noen svar fra dere,

på forhånd takk.
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
""Vet det er vanskelig å svare på dette, men er det mulig å forsikre en 750 -91/-92/-93 på person under 24 år for ca 20k per år? Bare vanlig del-kasko.""

tjenare, jag kan säga att jag är 24år(född 1978), har länsförsäkringar och en importerad 750iL 1990, jag lägger ca 12000:- per år i helförsäkring med alla tillägg. (fälgar, hyrbil, vilt osv)

lycka till!

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Kan svara på några av dina frågor :)

* "Hva er forskjellen på 750i og 750ia?"

750iA=Automatväxlad låda (gäller även alla andra BMW som heter iA)

* "Jeg ser at -92 modellene har gått ca 200 000km, har 12'rn noen problemer med å gå 100k til hvis den blir stelt godt med?"

Nej det är en utmärkt motor som säkert håller 100.000 km till, sålänge den sköts väl (vilket dock kostar en del, även här i sverige) Köp altså endast en bil med full dokumentation, så att du vet att den blivit ompysslad :)

Angående verkstäder och försäkringar rekomenderar jag dig att ringa upp dem och höra med priser! Du kan söka efter företag på Länk

lycka till med flytten och köpet! :)

Med vänlig hälsning
//Kalle
Det är ingen skillnad mellan 750i och 750ia eftersom 750 bara går att få med automat det handlar enbart om man vill ta med A eller inte.

MVH Stephan
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Stephan: givetvis helt rätt....tänkte inte på det när jag skrev bara :)

Med vänlig hälsning
//Kalle
Dagern,

när du bor i Sverige kan du dessutom privatimportera från alla EUländer. Ger ju ett ännu lite större utbud.
Har du drygt 100' SEK att handla bil för skulle jag råda dig att satsa på en e38 istället dvs sjuserie 94 och nyare. Sannolikt är det inte dyrare totalt sett att äga en 730/740 e38 än en 750 e32 om man kör mer än 1500 mil skulle jag tro då v12an är dyrare att äga vad gäller bensin, men framförallt reservdelar. Lycka till...bilskatterna är det som gör att jag absolut inte kan tänka mig att bo i Norge, annars verkar det helt ok!

/Simon
Takker for de svarene jeg har fått. Om et år satser jeg på å være bosatt i Sverige, og det er da jakten på en skikkelig bil begynner.

Den v12'rn som sitter i 750 lokker meg veldig, men det er klart det koster å holde den i drift. Det som er helt sikkert er at jeg kan kjøpe meg en bil i Sverige jeg bare kunne drømt om i Norge, og det er helt sjef :)

De avgiftene vi har i dette landet er jo helt syke. Alkohol, bolig og ikke minst bilavgifter er jo så høye at det ikke hører hjemme noen plass. Jeg ser derfor veldig fram til å flytte over grensa, kanskje vi sees.

Takk igjen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.