AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.599

Köp av felkodavläsare

Pelsen
Hej!

Är det någon som har tips på en bra felkodavläsare till Bmw, E46 för en hyfsad penning.

Bra om det även går att lösa serviceindikationer och återställning av dessa.

Tacksam för synpunkter.
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
BMW-Scanner och INPA är två verktyg jag använder till E46 och är mycket nöjd med. Hojta till "OlaO" här på AP om det, han kan mycket.

/Anders
Visa användare
2.336
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Länk

Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Har man både Inpa och Bmw-scanner som Anders kan man göra "allt" på sin e46:a. Vill man bara ha ett verktyg hade jag valt Bmw-scanner då det är så användarvänligt. Jag har båda verktygen i paketpris för 995 kr inkl frakt..
Carly vet jag mycket lite om men jag vet att en del viktiga funktioner saknas.
Bl.a syncning av startspärr vilken kan vara viktigt.
Du hittar grejer här:
Inpa: Länk
Bmw scanner:Länk

Vad är det för årsmodell på din e46? På -00 och neråt så behövs en rund 20 pins adapter för att komma åt alla moduler.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Pelsen
Hej!

Tack för tips och synpunkter.

Bilen är en -03

Går dessa tips att använda på de flesta Bmw modeller eller passar de bäst på E46?

Mvh Thomas
Pelsen
Kan det här vara något att inhandla om man inte vill/kan koppla upp mot dator.!?

Länk

Mvh Thomas
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
@OlaO vad har du att erbjuda för att kunna göra "så mycket som möjligt" på en F10?
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Pelsen, bmw scanner är special för den generationen som innehöll e38 e39 e46 e53 och är därför otroligt kompetent för de bilarna. Inpa sträcker sig ända fram till sista e-serien som tillverkades. icarsoft är säkert helt ok men den kan inte utföra någon kodning vilket jag tycker är tråkigt. En ren felkodsavläsare.

jsn, inget för F-serie bilar för tillfället.

Mvh Ola

Pelsen
Ola, tack för dina synpunkter.

För en icke initierad, när du nämner kodning, vad innebär det.

Är det möjlighet att ändra servicestatus och dylikt, eller!?
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Pelsen, kodning är väl ett litet slarvigt samlingsuttryck för programmering och kodning. En typiskt programmering är tex att programmera halvljusautomatik på en import bil. En typisk kodning är att tex koda in en begagnad ljusmodul mot bilen.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Pelsen
Ola, om du har ytterst begränsat intresse av datorer, fungerar din lösning även i det fallet?

De som du säljer, fungerar det fullt ut med kodning, återställning, ändring i service intervaller m.m?

Mvh Thomas
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Pelsen, BMW-scanner är jättelätt att installera och att handha och ja den fungerar 100%-igt till e46.
Till dina andra bilar behövs INPA och där kanske man bör vara lite mer intresserad men det är inga konstigheter där heller egentligen.
Skulle installationen mot förmodan inte gå bra så kan jag hjälpa till via teamviewer.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Använder Carly (android-app) och är rätt nöjd med den. Praktisk med deras bluetooth-adapter...inga kablar och skit. Lätt och smidigt att plocka fram och kolla grejer på mobilen. Läser koder och kan släcka felkoder etc. Gratisversionen läser endast koder.
Saknar väl mer avancerade funktioner men förbättras ständigt.
Tror den även hanterar F-modeller numera.
Har service reset.
Länk

Surf Or Die!!!
Pelsen
Ola, Vet att du länkade några saker men har du vänligheten att speca för en okunnig vad gäller datorer vad man behöver, tack!

Mvh Thomas
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
surfjanne, till e46 så behöver du kabel även med Carly.

Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Pelsen, vilken Windows dator som helst, programmen tar varken speciellt med data-kraft eller plats på hårddisken. Både Inpa och min version av BMW scanner rullar fint ända upp till Windows 10.
Är det något operativ man ska undvika om möjligt så är det Windows Vista.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Ah, det stämmer det Ola...kollade ju på profil-bil-listan för Pelsen.

Surf Or Die!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.