|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en 530d -09 Köpte boxen beggad, han som haft den säger att han haft den i en -08 530d och den funkat perfekt. Bilen gick som en gammal merca 200 död med boxen och växlade t.om konstigt så kopplade ur den direkt men nu lyser motorlampan fast jag kopplat in allt som det varit tidigare. Släcks den efter ett tag eller måste en dator kopplas in ? | |
| Den kommer troligtvis släckas. | |
|
Normalt brukar lampan släckas efter fem felfria körcykler (start-körning-stopp), men det kommer att ligga kvar en felkod som troligen även bilprovningen kommer att ha synpunkter på. Så kör bilen lite och se om den slocknar och radera felkoden. Om den inte slocknar av sig själv - gör en diagnos och se vilken/vilka felkoder som finns och agera vidare utifrån dem. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Angående att bilen gick dåligt med boxen inkopplad, det är inte så att man måste nolla sin databox eller låta bilen anpassa sig? Hur länge prövade du att köra med boxen igång? |
|
|
Du kan testa att nolla felkoden genom att lyfta bort minuskabeln från batteriet några minuter. Sedan går du och kopplar in KCR boxen i en sån här: Länk ------- //Lövet |
|
|
Körde bara några kilometer, den växlade ju t.om konstigt så det kändes inte bra... Pratade med han som haft den och tycker ju att han borde sagt nåt om det tar ett tag innan det börjar funka? |
|
|
Haha jo kanske är där den funkar bäst Andreas. Jag var lite tveksam redan innan jag köpte den då jag haft en liknande innan på en e39 jag hade men det var en no-name Kina-box så jag tänkte att den här skulle vara bättre... Tji fick jag. |
|
| Att folk inte lär sig, skit i "boxarna" och optimera ordentligt istället :) | |
|
+1 där Janskers! Brukar inte sådana här boxar para/låsa sig till en bil, så det inte går att sälja dem vidare? |
|
|
Ska kolla när jag slutat jobbet, det är visst nån plastadapter i kontakterna som man måste ta bort, vilket jag inte visste så hoppas att det inte blev kontakt alls pga det... Isf är det ju inte så konstigt om den gick i nåt slags safe-mode. Enligt kcr själva så ska den inte "låsa" sig till nån viss bil. |
|
| Tror inte heller att det ska vara några problem med boxen, låter mest som att du missade något. | |
|
Fan vad skönt, det var så enkelt... Bara pilla bort plastadaptern i kontakten så slocknade motorlampan och bilen började gå bra med trimboxen. Dock inte direkt bättre än utan känns det som men har inte skruvat nåt på potentiometern på boxen så hoppas det går att få ut mer. |
|
|
Skruvade upp boxen till högsta läget och jämförde med g-mätare på ett ställe där jag provat tidigare för att jämföra... Ca 4 tiondelar snabbare till 100 verkar det som. Är det ungefär rimligt ? Hamnar på 6.3-6.4 sek nu mot 6.7-6.8 tidigare. den känns betydligt piggare iaf, frågan är hur mycket färddatorn börjat misstämma och om förbrukningen vid försiktig körning kommer att minska nåt ? |
|
Transocean |
Den kommer i alla fall att ryka rejält. Kommer att se ut ungefär så här |
| Kommer inte att använda den, var bara nyfiken på hur stoor skillnad den skulle göra och fick zen så billigt att jag inte kunde låta bli att köpa den ;) | |
| Kommer inte att använda den, var bara nyfiken på hur stoor skillnad den skulle göra och fick zen så billigt att jag inte kunde låta bli att köpa den ;) | |
|
Alla de skador som en box orsakar för 4 hundradelar till hundra. Nu verkar du ju vara smart nog att slänga iväg den efteråt men det är många som åker runt med sånt där elände under huven. ------- //Lövet |
|
| 4 tiondelar iofs men nej får bli optimering så småningom om jag har kvar den länge nog... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.