|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Funderar lite på en av de lite senare E65 Har alla E65 automatlådeproblem? Något speciellt man bör kolla upp? Motorn i 730d på 231hk vilken motor är det, samma som i typ E39? |
|
Vi är inte lika många som kör/kört sjuserie, ffa e65 då som de andra mindre syskonen från Bayern :-) Men som jag skrev i din andra tråd så har inte jag hört om eller haft några direkta problem med lådan i min e65:a som iofs var en 745i men det är nog samma låda i alla bilar. Gör ett oljebyte och byt filtret. Tyvärr sitter filtret i träget så det blir lite dyrt att byta. Vill minnas att jag betalade runt 6000kr totalt. Icke BMW-verkstad. Annars kan ju det mesta gå sönder, eller hålla. Det som är lite extra knepigt med dessa är att alla prylar ska kodas in för att funka eller för att systemet inte ska få fnatt. Fick byta fönsterhissar fram, radiomojängen i c-stolpen (den kom inte ihåg eller hittade inga kanaler) och bytte till ett GM-batteri. De flesta gremlins i elsystemet försvann med det gamla batteriet. Hade även vatten på passagerarplatsen men det var bara ett avrinningsrör i motorrummet som med tiden blivit igensatt. Den största nackdelen med en e65 är att det inte finns tillstymmelse till BMW-körglädje.... En stor och mycket komfortabel bil absolut men inte i närheten av e38 eller f02! Jag vet inte riktigt vad det är som är knas men jag gillade den inte! Men det är ju en smaksak vad man gillar eller inte. Men jag rekommenderar dig ändå att ta en längre tur med det tilltänkta objektet innan du slår till. Jo, dom kan visst vara lite känsliga för rätt (exakt rätt!!!) hjuldimensioner. Hade fel ett tag och då funkade inte auto-hold. Inte hela världen men lätt irriterande innan jag kom på lösningen. Och bakfjädrarna verkar kunna gå av. Men det är ju inte nya bilar längre så det är ju inget konstigt att delar börjar ge upp. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.