AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
753

Från vilket beställningsdatum blir det MY17?

Hej,

Är det någon som har koll på när BMW brukar switcha till nästa modellår när man beställer?

// Mvh, Torbjörn
Sedan 2013 (2014årsmodell) är det producerade från 1/7 som det är ny årsmodell. Gäller inte USA-tillverkade och nya modeller som byter senare respektive tidigare, nya modeller får den nya årsmodell direkt som 4GC, M3/M4 och 1 LCI bland annat fick.

På Nordisksålda BMW syns årsmodellen i chassinumret sedan några år.

Mvh Stephan
Kanon, tack för info. Hittade en lagerbil som hade rätt utrustning, men kom på precis att jag antagligen får MY17 om jag beställer en ny nu, och det stämde ju :)

Lite längre väntetid, men det kan det vara värt.

// Mvh, Torbjörn
Det är sista veckan av produktion som räknas får årsmodell på bilen, produktionen av MY17 har pågått sen andra veckan i Juni (om inte ännu tidigare för vissa modeller).

Du kunde ha beställt redan för några månader sedan och då reserverat en slot i fabriken för MY17, bilen hade du fått som tidigast i mitten av Juli. Lite för sent nu kanske men ny info för mig så delar ändå med mig, alla har alltid sagt till mig att produktionsdag och produktionsvecka är när man börjar bygga bilen.

Ska du ändå köpa en helt ny bil så beställ från fabrik, se denna tråden för information gällande rabatter: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.