|
|
|
|---|---|
thekinglives |
Hej. Har en 740d-11 som närmar sig 9000mil, lite funderingar kring premiumkänslan av denna vagn, vill kolla om några andra upplevt/upplever samma sak? 1) knäppningar i styrningen, ett dovt knapprande som hörs vid låg hastighet och avstängd radio och fläkt. Lösning: att byta styrväxel goodwill no premium?? 2) vinande ljud från drivlinan turbinljud, låter lite lokaltrafikbuss, ingen lösning... 3) överlag tycker jag bilen är mer högjudd än förväntat. vad tycker ni andra? jag jämför med en 535d touring och visst har jag bättre komfort i stort, men på vissa delar ovannämda tycker jag bilen är mindre premium. |
| De vinande ljudet kommer kanske från kompessorn | |
thekinglives |
Wan: du menar turbona? Jag tycker det känns som de kommer från automaten, men lite svårt att avgöra. Det hela hänger liksom ihop.. relativt välisolerad bil, där man på något sätt missat lite i avseende på vägljud. Ett avgassystem där design går före funktion.(tänker på de rektangulära utblåsen på varje sida, med stympade förkrymta ändrör några cm för korta) kanske skapar detta resonansljud? Till det en automatlåda som viner lite. Sammantaget skapar detta en del öronbus.. Är absolut nöjd med 7:.an, men hade trott det skulle vara ytterligare lite premium;) |
| De allra flesta av oss hör dåligt vid 106 års ålder. Det kan inte vara nåt så "ovanligt" att du börjat höra "röster o liknande som inte finns" vid denna respektabla ålder? Dessutom, imponerande att du fotfarande är kapabel att framföra bilen trafiksäkert... | |
thekinglives |
Ha ha...Kan vara så. Men i vilket fall som helst så hade jag förväntat mig lite tystare i kupen överlag. Samt att styrväxeln skulle vara ljudlös i 20000mil.....kanske för mycket begärt för en så billig bil;) |
| I vilket läge hörs knapprandet ? Kör över gupp? Säker på styrväxel ? Verkar inte vara ett standardfel. | |
thekinglives |
Kamel2: Jo det verkar som det var styrväxeln, den byttes hos BMW och ljudet försvann. Tyvärr är det nog rätt vanligt också, har läst en del på andra forum där f01 ägare haft inne bilen hos BMW där de försökt komma tillrätta med problemet genom en del märkliga förfarande, de ville väl inte stå för en ny styrväxel på garantin. Men i de flesta fall slutade missljudet efter byte av styrväxel. |
| Jo jag mena turbon | |
| Vad kostar byte av styrväxel? | |
| Vad kostar byte av styrväxel? | |
thekinglives |
Kamel: Vet bara vad BMW debiterade bolaget, var fel sida om 50k. Tyvärr löste ju styrväxelbytet inte knäppandet, det återkom efter 50 mil. BMW vet vad felet är, och det är den nya styrväxeln, lösningen än så länge är att styrväxlar ska låta så. Dock har lite av det andra problemen löst sig, hjullager fram var orsaken till det höga vägljudet. så nu börjar den bli så tyst som jag hade hoppats på, funderar på att byta hjullagren bak med, någon som gjort det och kan komma med några tips? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.