AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.369

Var köpa BMW OEM fälgar till X5 F15?

S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Jag har precis fått min nya X5 levererad med standard 469M 20" fälgar. De är snygga men jag vill helst byta upp till 599M 21" M performance. BMW Sverige har ett listpris på strax över 60 000 för ett komplett set. Jämför man detta pris med vad man betalar i USA så inser man att det finns ett jävla påslag. I USA kostar samma uppsättning ca 40 000.

Har någon tips på någon europeisk onlinekedja eller dyl som man kan lita på som säljer BMW OEM fälgar? Eller för den delen något annat tips på hur man komma åt dem till ett mer rimligt pris.
Handlat från Leebmann flera gånger så är inga konstigheter. Är en Tysk BMW ÅF med webbshop.

Länk
Verdi
Jag har handlat från leebmann24 och det har fungerat bra. Länk

Runt 42 tusen inklusive däck.

Verdi
Hmm. Lite lite sen. :)

Läge att köpa i UK snart Länk

Jag har köpt där många ggr genom åren.

/Anders
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Stort tack för alla tips!

Jag har idag en uppsättning med BMW 491 20" svarta glossy som vinterhjul. Tanken är att sälja dessa med sommardäcken från de nya 469M. Fälgen har gått en vinter och är i nyskick. Däcken har rullat under 100 mil. Run flat med RDC.

Vad tror ni att jag kan få för dessa och vart säljer man dem enklast? Blocket? Rekpris hos BMW Sverige för denna uppsättning är 46K.

Länk
S_
54
S_muel
BMW X5 40D M Sport - 16
Har precis klickat igenom en order hos Leebmann24. Har ringt och pratat med dem och de har väldigt hög kundranking så detta ska nog gå bra. Leverans beräknad i nästa vecka.

Stort tack för hjälpen!

Ingen som är sugen på en uppsättning BMW original 491 med sommarhjul? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.