AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.699

Promblem att däcken tar i skärmarna.. idetorka. e92 335i

he
20
henkeperran
335i e92-07
Hej har ett par 10.5" breda 20" fälgar på min e92. dom tar i när man åker 4 i bilen. den slår i skärmkanterna vid minsta lilla gupp. när jag åker själv har det aldrig tagit i än så länge. hur skall man kunna lösa det här? bilen är förövrigt inte sänkt. super tacksam för all hjälp jag kan få.. MvH henrik

Ommmpf
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, är det i innerskärmen eller ytterskärmen som det tar i?
Är det inne - lämpliga spacers.
Är det yttre - valsa skärmen.

Annars är det kanske bara att inse att du har för breda fälgar och/eller fel ET på dem! ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
he
20
henkeperran
335i e92-07
Hej. det är ytterskärmen. känns inte som det finns direkt material för att valsa. skärmen känns redan hoptryckt. finns gott om plats dock när ingen sitter i bilen.

Ommmpf
Styvare fjädrar eller andra fälgar mao
Till att börja med så tycker jag du skall sluta supa i väntan på svar... ;)

Men som de andra säger så har du helt enkelt för aggressivt ET för vad bilen klarar av. Om jag inte minns fel så finns det som du säger ingen "läpp" att ta bort på E92 utan det är i så fall helt enkelt att dra ut hela skärmarna som gäller vilket är lite mer jobb...

Lösning två är att kolla på om det går att svarva ner fälgcentrumet någon millimeter eller två (om det räcker).

Vad är det för ET på fälgarna, alltså med andra ord hur illa är det?
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Tar det bara i i översta delen av hjulhuset kan det lösa sig med lite mer minus i cambervinkeln, om du har fritt inåt dvs.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
ET-mått? Dimension på däcken?
an
25
ander64k
BMW 120i E87 08
Eller mer Camber , men då nöter du mer däck .
Eller lite smalare däck på fälgen! Så löstes mitt problem.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
går att skava av några millimeter på ET hos tex Intera i sthlm om du har plats inåt, annars hårdare fjäder
he
20
henkeperran
335i e92-07
hejsan. et måttet är 38. verkar vara lungt med plats inåt! däck dimersionerna är 20/285/25.

Ommmpf
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bak är det ingen fara att mixtra med ET-måttet. Fram kan det vara känsligare. Finns det gods på fälgen och plats inåt är det bara att ta ned centrumet.
Transocean
Vaddå idetorka? Du har ju för stora hjul?
Bl
5
Blade1
335, -12
Du har fel ET mått. 38 är alldeles för lite med så breda fälgar och Däck.
Jag har 275/30 däck på 10" fälgar med 50 i ET på min 335 f30 och däcken hamnar innanför skärmarna.

he
20
henkeperran
335i e92-07
OKej tack för svaren! ska höra av mig till firman jag köpte fälgarna på! dom garanterade mig att dom skulle passa. var lite orolig för just detta.

Ommmpf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.