AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.193

X3 20d, 2015, 1600 mil

Funderar på att skaffa en X5 30d och lämnar in min nuvarande X3. Får ca 320 tkr för X3 och får ca 10% i rabatt på X5 enligt offerten. Hur mycket i marginal har handlaren räknat med för X3 tror ni? Är det möjligt att få 13% eller mer på X5 (under förutsättning 320 för x3) tror ni?

Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Det där med inbyte är ju lurigt. Jag fick ett bra inbyte, 290 tkr, för min X3:a, MY14 uttagen okt 2013 med ca 5100 mil på mätaren. Handlaren, la ut X3:an för 329 tkr vill jag minnas. Den såldes efter 2 dagar.
Tack gusvigiante! När lämnade du in din X3? Jämför med det priset du fick känns det som att det prisförslag jag får är sämre. Min X3 är MY 15 och uttagen okt 14. Jag gör ett försök att få säljaren sänka priset på X5 med 10 tkr till annars blir det ingen deal. Trevlig helg!
Gu
204
Gusvigilante
BMW 320 xdrive M-sport
Jag lämnade in min för lite mer än en månad sen, 21:e maj, på Autowåx i Karlstad. Inbytte skiljde grymt mycket, ca 1,5 månad tidigare blev jag erbjuden 270 tkr från bilia group i Göteborg. Å då tyckte dom att det var ett kalaserbjudande...
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
I samband med att jag beställde min F31 i våras blev jag erbjuden 380 tkr för min X3 20dA -15 med under 2000 mil. En annan återförsäljare erbjöd 330 tkr för att genomföra samma affär. Så man kan konstatera att det lönar sig att jämföra olika återförsäljare.
Gu
204
Gusvigilante
BMW 320 xdrive M-sport
Min erfarenhet är samma som joofas. Och detta påverkar mer än rabattsatsen på nybilsköpet när lån ska lösas och handpenning ska betalas.
Tack Joffa och gusvigilante! Jag ska åka runt lite och kollar om jag kan få ett bättre pris någon annan stans för min X3. Man är ju lite för för lat ibland. Trevlig helg!
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Och bäst pris får du såklart om du säljer själv på Blocket. Småsuvar och inte minst X3 är heta på begmarknaden!
Gu
204
Gusvigilante
BMW 320 xdrive M-sport
Ja så brukar det vara så klart. I mitt fall kollade jag med kvd. Dom uppskattat auktionspris på min till mellan 265-285 tkr. Då tillkommer ju deras provis på runt 12 tuss. Men man kanske får mer om man lägger ut den själv?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Populära bilar, som det inte finns så många till salu av samtidigt kan bli dyra på KVD. Köpte min MX-5:a där för 2 år sedan. Lätt att ryckas med i budhetsen. Bra för dig som säljare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.