|
|
|
|---|---|
|
Jag var och hälsade på bekanta över midsommar, på vägen dit kunde jag höra oljud höger fram vid gupp. Jag tänkte att det är väl en sliten bussning som behöver bytas, men som tur var tog jag loss hjulet och kollade och kunde se att spiralfjädern höger fram nästan var helt av ungefär på mitten så det var ingen ide att försöka ta sig hem utan att åtgärda. Jag hittade ingen verkstad som hade tid men däremot hittade jag ett beg fjäderben på skroten så jag bytte själv på plats så jag kunde ta mig hem. Min första fråga är om nån kan verifiera att den dämpare jag satte dit verkligen är ekvivalent? Min bil är en 530XI -07 pre LCI, bilen som ersättningsdämparen kom från var en 535XD -07 vill jag minnas. Här är numrena som står på min dämpare: 3131 6772222 02 105413 15 13-10-06 V5645TB 60BAX Här är numrena på den från skroten: 3131 6772220 03 105413 15 08-06-07 E60V009BX Min andra fråga är om jag egentligen borde byta båda framdämpare till nya? Bilen har gått 26 000 mil och jag misstänker att de inte har bytts förut och om det säkerhetsmässigt är dumt att köra på utan att byta så byter jag förstås hellre till fräscha på båda sidor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.