|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dagens Panamera ser inte alls bra ut enligt min mening. Den säljer för att det är en Porsche, och i övrigt varandes en mycket kompetent bil. Men vacker? Håller med många ovanstående att bakdelen har snyggats upp rejält - i övrigt är det "samma andas barn". Lite aggressivare, lite stramare. That's it. Interiören är dock ett rejält lyft! Nu kan man snacka lyx i dyr bil. Det fanns en tid (suck, blir nostalgisk) när designers tävlade i att göra vackra bilar med så få linjer som möjligt. Men numera verkar det omvända vara modet - kanske på grund av Asiens växande betydelse? Från Hyundai i40 till nya Lexus SUV:ar. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Panamera har väl inte ens sålt speciellt bra tidigare, ska bli intressant att se om det förbättrade utseende ändrar på det. Men med tanke på hur Cayenne & Macan ser ut så går det visserligen att sälja vad som helst bara det står Porsche på. Idag är det egentligen bara Boxster/Cayman som ser riktigt bra ut i modellutbudet. Tyvärr våldtagna med fyrcylindriga motorer... | |
|
Nja, det lär ha med att göra med att det är sjukt fina bilar att köra som de säljer. Men jag håller med, de är långt ifrån de vackraste i resp. segment. Jag skulle säga att 911 är klart snyggast i Porsches modellutbud i dagsläget och faktiskt den enda modellen jag verkligen tycker är riktigt snygg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.