AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.942

Nya Porsche Panamera

Sida 2 av 2
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Dagens Panamera ser inte alls bra ut enligt min mening. Den säljer för att det är en Porsche, och i övrigt varandes en mycket kompetent bil. Men vacker?

Håller med många ovanstående att bakdelen har snyggats upp rejält - i övrigt är det "samma andas barn". Lite aggressivare, lite stramare. That's it. Interiören är dock ett rejält lyft! Nu kan man snacka lyx i dyr bil.

Det fanns en tid (suck, blir nostalgisk) när designers tävlade i att göra vackra bilar med så få linjer som möjligt. Men numera verkar det omvända vara modet - kanske på grund av Asiens växande betydelse? Från Hyundai i40 till nya Lexus SUV:ar.

----
BMW CS/SC #6212
Panamera har väl inte ens sålt speciellt bra tidigare, ska bli intressant att se om det förbättrade utseende ändrar på det. Men med tanke på hur Cayenne & Macan ser ut så går det visserligen att sälja vad som helst bara det står Porsche på. Idag är det egentligen bara Boxster/Cayman som ser riktigt bra ut i modellutbudet. Tyvärr våldtagna med fyrcylindriga motorer...
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Nja, det lär ha med att göra med att det är sjukt fina bilar att köra som de säljer. Men jag håller med, de är långt ifrån de vackraste i resp. segment.

Jag skulle säga att 911 är klart snyggast i Porsches modellutbud i dagsläget och faktiskt den enda modellen jag verkligen tycker är riktigt snygg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.