|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är inte alls något fan av gamla Panamera. Visst, den är riktigt fin att köra men jag tycker den är ruggigt ful. Men denna.... Oj, vilket lyft. Speciellt interiören och bakdelen. Turbo modellen ger mig ett svårt ha begär. Länk | |
| Ja det var ett lyckat utseende helt klart! Vill ha! | |
| Snabbare än 997 GT3 runt ringen också! | |
| Väntar fortfarande på att de släpper en utmanare till 3-serien, Panamera är för stor för mina behov. | |
|
Fantastiskt fin, gillar även den gamla. Men: 5 cm högre?? Var det så mkt klagomål på huvudutrymmet tro...? Ser fram emot GTS:en, torde bli en optimal allroundbil. |
|
| Klockren! | |
Verdi |
Trodde först det var en facelift. Men aktern är snyggare nu. Lite mer "Aston". Har lite svårt för den ändå faktiskt. Tycker den varken ser sportig eller elegant ut. Jämför med t ex Rapide och Quattroporte. Men Panameran är säkerligen det mest säkra och ekonomiska valet av de tre. |
|
Ekonomisk och Panamera i samma mening är väl ändå att ta i, Verdi? :) Fast jag förstår din poäng... Riktigt lyckad design! Den utgående modellens bakdel gav vibbar av valpenis, skönt att slippa det med denna. /Masten |
|
|
Den är 5 mm, inte 5 cm högre så ingen större skillnad. Snygg är den iaf! |
|
| Betydligt snyggare än den gamla som verkligen ser förskräcklig ut, men fortfarande inte direkt snygg. | |
|
@bmwping - enl AMS är den 5 cm högre: Länk ....men en snabb googling påstår skillnaden vara 9 mm, så jag vet inte. |
|
|
Otroligt mycket snyggare, förstår inte hur de misslyckades så totalt med den gamla ------- //Lövet |
|
Verdi |
Det är ju inte så att man ramlar av stolen heller. Allt är sig likt även om det är nt med proportionerna på den nya som är bättre. Nya från sidan: Länk Gamla från sidan: Länk Nya bakifrån: Länk Gamla bakifrån: Länk |
| Den gamla var ju skitsnygg, hur är ni funtade egentligen?? :O | |
|
Fram med glösögonen Verdi nu och jämför fönsterlinjen, framförallt på bakdörren. ;-) Sedan är ju bara bakljusen i sig en rejäl förbättring. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Klart jag ser skillnaderna. Men grundformen är ju i princip densamma. Aston Martin Rapide S: Länk Maserati Quattroporte: Länk Vackra, atletiska och lyxiga bilar med karaktär. Panameran ser ut som heffaklumpen i jämförelse. Stor, klumpig och bullig. ps. Sen måste man ju älska Lagonda: Länk :-) |
| @ sani, jag läste på länken till teknikens värld i ett av första inläggen. 5 cm är ju mycket på en sådan här bil så det är nog 5 mm eller kanske 9 mm | |
| Visst blev den mycket snyggare men samtidigt mer intetsägande. Skulle föredragit lite mer av Quattroporte eller 6-serie GC:s lyxiga stil med antydan till sedanbakdel, Har lite svårt för kombikupestuket. Det känns om att Porsche inte törs gå speciellt långt ifrån det säkra kortet 911:ans design. Men visst är det en förbättring även om faceliften av förra generationen är fetare på nåt vulgärt sätt. | |
|
Fronten på Panamera är ju lika ful som tidigare, känns med nya baken att dom har satt ihop två bilar i en, den är fortfarande ful som stryk. Maserati Quattroporte är ju en enormt vacker bil men en Tysk tillverkare kan aldrig göra såna sköna linjer för de saknar själ utan är hårda paket. |
|
| ..så tyska bilar saknar själ och sköna linjer? Okej - du har nog hamnat i fel forum då. | |
|
+1 på lanab - men gillar BMW ändå :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.