|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Idag är en jätte bra dag. Börjar med inbrott i firmabilen. Sen ska man åka och handla frukost i darlingen då hör jag det här oljudet. Någon som har något tips på vad det här kan vara? Olja finns i maskin. /Dennis | |
| Kan lägga till att det en 525ia -02 :-) | |
|
Svårt att höra ordentligt, men du kanske har råkat ut för detta? Länk /Henrik |
|
| Låter ungefär sådär fast inte lika högt. Oljudet "växer" inte heller när man varvar på. Samma frekvens på det hela tiden. Tack för tipset 😊 | |
|
Samma frekvens oavsett varvtal?! |
|
|
Hehe det ljudet varken minskar eller höjs när man varvar. Det låter likadant vid vilket varvtal man än har. / Dennis |
|
|
Är inte ljudet varvtalsberoende, är det sannolikt inte från själva motorn. Kanske luftpumpen som pumpar in luft i grenrören? Länk ...eller pumpen till vakuumsystemet: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tackar och bockar för tipsen. Har funnit felet: vattenpumpen, som är 1 år gammal har rasat. Beställde från reservdelar24. Kan med säkerhet säga att jag aldrig mer kommer beställa där ifrån viskokoppling skar efter 3 månader och nu vattenpumpen! | |
|
Vilka fabrikat var det på pumpen och viskokopplingen? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Kommer inte ihåg ska kolla upp det till 👍🏻 | |
|
Skulle också vilja veta vilket fabrikat det var på denna vattenpumpen då jag ska byta min inom en snar framtid. Reservdelar24 är väl bara en mellanhand från en tysk firma som säljer mängder med reservdelar från en massa olika tillverkare, beställer man från www.autodoc.se verkar mn komma åt samma sortiment fast med gratis frakt :) www.facebook.com/hermanssonamplification/ www.hermanssonamplification.com www.benesser.se |
|
| Problemet är nog inte reservdelar24 (som iofs har en bedrövlig kundservice och garantihantering, lycka till), utan vilket märke du valde att köpa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.