AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
869

Kabelfråga fronthögtalare e46

Jag ska sätta i ett tvåvägs-system fram på min 330. Har enklaste Buisness och har än så länge kvar huvudenheten. Jag funderar på vilken kabel som ska användas in i delningsfiltret till de nya högtalarna. Orginal sitter det ju bas, midbas och diskant fram. Vilken av dessa kablar ska jag mata in i delningsfiltret? Sitter det nåt delningsfilter orginal?

//Erik
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har du verkligen 3-vägs fram idag?

Om du har 2-vägs original skall du ta signalen till midbasen som IN till nya delningsflitret. Du kommer att se när du river bilen att signalen till diskanten går från midbasen via ett superenkelt högpassfilter.
Tack för svar. Det kanske är jag som benämner det fel. Det sitter två högtalare i dörren och en diskant i a- stolpen. Tog först kabeln från den mindre (mid?) i dörren in i delningsfiltret men det lät inte bra. Då tog jag kabeln från den större i dörren och då lät det bättre.

En annan fråga. Fixade en iso-kabel som passar bilen (e46-02) och pluggade i den i den medföljade adaptern till en Sony-stereo. Allt passade fint men det blev ingen ström till stereon. Tycker det borde vara plug n play men icke. Någon som har några ideer?
Ka
5.697
Kane
Om du har 3 högtalare fram så har du HiFi-systemet. Då blir det stökigare då delningsfiltret till dem är inbyggt i förstärkaren. Finns ingen bra signal att ta till ditt delningsfiltret.
Är delningsfiltret alltså inbyggt i huvudenheten? Jag har inget orginal slutsteg i bagaget (är en touring).
Ka
5.697
Kane
Har du 3 originalhögtalare i framdörr har separat du slutsteg. Om inte någon eftermonterat högtalarna.
Vart sitter det i så fall? Har som sagt en touring och har nyss bytt dämpare och fjädrar vilket betyder att jag haft bort all inredning bak för att komma åt tornen. Finns inget slutsteg på sidorna bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.