|
|
|
|---|---|
|
Har fått erbjudande att köpa en takbox billigt. Enligt säljaren har han fått den billigt från en vän som jobbat på bmw (ska vara bmw original box). Bilderna han skickat tyder på en äldre modell. Jag vill ändå veta om nån här känner igen modellen. Jag har ingen anledning att inte tro på honom men ändå... Det han sagt dock är att färgen var fel från början till hans bil så han har själv lackat om den i svart. Lägger upp bilder: Länk Länk Länk | |
|
Invändigt påminner den om min 460liters BMWbox till E46 men utvändigt känner jag inte igen den som BMW orginal - men å andra sidan har jag inte sett världens alla takboxar. Men spelar det någon större roll om den är BMW orginal eller inte - funkar den och passar dina lastbågar och är lagom stor för dina behov så är det väl bara att slå till. Det jag funderar på är hur lätt det är att få efterlackering att funka på takbox-plast.. Kolla att ev lås fungerar - min går numera bara att öppna på ena sidan - var tvåsidig från början. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
325Scabrio. Nej spelar ingen större roll om det är original eller inte. Men det finns bättre eller sämre kvaliter på saker å ting. Det är bara det. Sen så gillar jag å googla på saker å kolla på specs å så. Nått jag går igång på. Å för det så måste jag veta vad jag ska söka på :) Men viktigast nu är att jag vill veta vad det är för material eftersom jag funderar på att lacka om den till silver såsom min bil. För att inte förstöra materialet måste man veta vad det är för typ av plats eller om det är kolfiber. Men ska googla bmw e46 å se om jag får träff! :) |
|
|
...Den går tydligen att öppna från tre olika håll? Dock bara en nyckel kvar. |
|
|
Om jag minns rätt så går min bara att öppna med "gångjärnen i långsidorna" och det räcker bra för min del. Att göra fler nycklar är ju ett litet problem för vilken nyckelsmed som helst - det handlar väl om några tjugor för nycklar av den typen. Lacka om igen - om man är bra på färger går det säkert bra så man får färger som fungerar ihopa men fel färger ihopa gör att det expanderar olicka mycket med varierande temperartur och färgen spricker. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.