AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.067

Värde bromsar, IC, styrbox 330d -16?

Mr_Knight
Ska sälja följande delar som suttit på en BMW 330d -16 pga uppgradering till M-Performance.

Bromsskivor fram 330mm
Bromsok fram
Intercooler
Styrbox

Grejerna har gått ca 300 mil och är som nya. Gissar på att de inte är billiga att köpa över disk.. Men vad är skäligt pris för dessa grejer?

Mvh
Martin
sx
172
sx3
335i E92 -11
Dom är nog inte gratis över disk, men att hitta någon med såpass ny bil som inte har garanti och rasat originaldelar är nog inte det lättaste. Problemet är väl nog at hitta köpare skulle jag tro.. Tyska Ebay är nog bra ställe att annonsera på.

Bilskrotspris minus 10-15%, gissar jag är rätt rimligt. Såtillvida att skrotarna har dom delarna ännu..
Mr_Knight
Stämmer, är nog inte många med en 2016 3-serie som är i behov av dessa delar.

Jag tänker mig mer de som bygger bil, uppgraderar för att kunna registrera som ombyggt fordon eller liknande. Bromsar till en 330d -16 är bra grejer då..

Bilskrotpris kan nog vara bra riktmärke, dock är detta nästan helt nya prylar..

Några andra idéer?
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Bilskrotspris minus några procent låter vettigt för bromsarna. Finns ju ännu saftigare bromsar från andra originalbilar att tillgå om man uppgraderar, så de lär inte precis springa iväg om du sätter ett högt pris bara för att de är nya.
Verdi
Tror jag fick bromsarna sålda faktiskt. För typ nästan ingenting. 500:- kanske? Ville mest bli av med dem. Tror det var en kille som hade en 320d och ville uppgradera till kraftigare bromsar.

Efterfrågan var ganska liten då för då fanns det inte så många som hade slitit ut sina egna originalbromsar än. Var några år sen. Nu kanske fler vill köpa billigt istället för nytt dyrt. För jag antar att bromsarna passar på alla F3x-bilar oavsett årsmodell?

Styrbox och IC var svårare. Så de åkte på skroten när vi flyttade.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.