|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 135:a av årsmodell -08. Löste innan gnisslet från mittarmstödet i framsätet med lite 5-56 men nu har det börjat gnissla från högersidan fram, ungefär från handskfacket (dock inte säkert att det är orsaken). Jag har provat att plocka ut allt från handskfacket men det hjälpte inte alls. När jag körde i helgen och det var 31 grader ute var det tyst men när jag körde dagen efter i 22 grader så gnisslade det igen. Jag tyckte mig också kunna höra samma ljud från förarplatsen, från vänstersidan alltså. Jag har inte haft detta innan och tänkte kolla om någon här i forumet känner igen problemet. Jag antar att om man lämnar in bilen på BMW så kommer de bara skratta en upp i ansiktet om det rör någonting annat än oljebyte typ. Får väl lämna in den till någon "pelles-bilmeck" som kanske tar en seriösare. Jag är extremt känslig för gnissel och dylikt och stör mig fruktansvärt på detta. | |
|
Hade lite gnissel får lite här och var i min gamla 1-serie. Alla skarvar där hårdplast möter varandra ger nog lite risk får gnissel. Du har nog redan svaret, 5-56 i skarven och se till att torka av så att det inte lämnar fläckar på någonting. Löste alla problemen för mig, stora problemet är ju oftast att veta precis vart gnisslet kommer ifrån |
|
|
Jag brukar använda siliconspray, då brukar det tystna. Tips är också att köpa butylgummi. Knåda en liten boll och tryck in mellan skarvar där ett plastparti möter ett annat plastparti. Ex utblåsen i instrumentbrådan som jag har haft gnek ifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.