|
|
|
|---|---|
|
Tja! Ska riva kablarna i bagageluckan i dagarna. Har följande fel: Fjärrlås Radio Glasrutan i bagaget går inte att öppna Har jag förstått rätt att dessa går på vänstra sidan? Hittade en liten manual men vill dubbelkolla innan jag river :) Tack! | |
| Du har uteslutit antennförstärkaren? | |
|
Denna tycker jag är värd att ta en titt på innan man river: Inte direkt svar på din fråga, men ändå. |
|
|
Har inte uteslutit något än då jag inte orkat riva detta. Ska sälja bilen så har köpt en ny o nu har denna stått i 4 månader, dags att ta tag i det hehe Första som sluta funka var Fjärrlås, sluta helt plötsligt efter en semester, nästan i samband med det slutade radion. Sen nu nyligen slutade glaset i bagageluckan gå att öppna... Köpte hela kablaget till höger sida men har läst mig till att de jag har fel i sitter på vänster sida? Tacksam för tips och råd men det känns som att det är kablarna med tanke på att det är ett vanligt fel och att även glasluckan slutat funka... |
|
| Det absolut vanligaste är antennförstärkaren!! | |
| Har just konstaterat att för mig är det förstärkaren. Om man byter själv, måste det kodas eller programeras något? | |
|
Men antennförstärkaren har ju inget med glasluckan att göra? Förstärkaren är väl dock enklare att byta men ja vill helst inte krångla för mycket då den ska säljas... vill få rätt direkt hehe Finns det eftermarknads förstärkare att köpa som inte är cp BMW dyrt? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Spänningsmatningen till förstärkaren går på högra sidan. vit/röd kabel. Antennkabeln och jordningen till bakrutevärmen samt spolslangen går i samma kanal på vänster sida. Har man spänning till förstärkaren/mottagaren och fjärrlåset inte funkar så lär det vara fel på den. Säkring 54 och 59 ska man kolla också den ena till bakrutevärmen den andra till fjärrlåsningen. Notera att det finns två kablar på vänster sida som är samma färger på den ena går till det inre bakre bakljuset och den andra till låset. Så man bör kolla så att bakljuset funkar innan man gör färdigt så man inte förväxlat. På höger sida finns det tre lika kablar men de har mindre betydelse hur man kopplar dom går förmodligen till samma punkt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| på e91 så får luckan ström från förstärkaren vad jag vet. Borde vara likadant på E61. Svårt o kolla förstärkaren iofs kom jag på. För att komma åt skruv o mutter etc. Måste shopingluckan öppnas. | |
|
Så hur ska ja byta antennförstärkaren om ja inte kan få upp shoppingluckan? :) Ja provar det mesta för det känns dumt att ha bilen ståendes, snart 5 månader. Ingen direkt ko på isen att få sålt den men bara onödigt att den står för det är en jävla bra bil i övrigt. Jag hittade inte de säkringarna när jag letade, dom ska väl sitta i bagaget? Bakrutevärmaren har nog aldrig funkat... Tacksam för råd :) |
|
|
Den här kanske kan hjälpa med att öppna shoppingluckan: Jag hade själv problem med att fjärrlåset slutade funka. Det är tydligen ett vanligt problem att fukt letar sig in i antennförstärkaren. För mig räckte det att öppna upp förstärkaren och torka ut den, sen har det funkat felfritt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.