AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.722

Uppgradera display F31?

ki
75
kilin
120d e87-10
Det är som så att jag hittat en 330d F31 M-sport-13 som jag förmodligen kommer att köpa i veckan.
Men det är så att den tyvärr saknar stora skärmen och navi.
Så min fråga är om det inom rimliga ekonomiska gränser, går att byta till stora skärmen med navi?

En annan tråkig sak är att denna 330d endast är utrustad med Hifi högtalarna och inte Harman/Kardon.
Är det jättestor skillnad mellan systemen?
Är Hifi systemet mycket sämre?

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning Kilin
ha
734
haack
X3 30d -18

Det går absolut att byta till stora nbt navi, jag gjorde det i min f30. Kostade 12k med montering.
Skulle inte ge mej på att byta själv eftersom det kräver endel meckande samt kodning.
Men hårdvara finns på ebay och instruktioner hittas på nätet, känner du får att prova mecka i det själv så kan jag hjälpa dej att koda.

Skillnaden mellan hifi och Harman är, enligt mej rätt stora.
Båda spelar ungefär lika klart och brett på lägre volym, men där hifi systemet slutar leverera högt så fortsätter Harman lika klart och brett tills det blir väldigt hög volym.

Jag har Harman i min och har aldrig varit mer nöjd och imponerad av ett originalsystem.

Vet inte om jag skulle sukta efter Harman om ja hade hifi, men nu när jag har Harman så vill ja inte vara utan.

Sätt dej i bilen och lyssna, duger det så duger det!

12
74
125d
335dXT -17
Allt finns att köpa på ebay. Men kolla gärna upp var sakerna kommer ifrån så att du inte köper din grannes stulna saker: Länk

Skärmen och navi enheten har serienummer som går att spåra till den bil som delarna ursprungligen monterades i.
ki
75
kilin
120d e87-10
Tack så mycket vänner. Men nu i sista sekund så slog jag till på en annan 330d f31 m sport som tack och lov hade navi å stora skärmen .. Så problem solved :))!

Är sjukt nöjd med bilen. Men, besviken på ljudsystemet, de stod i annonsen att de var hifi, men nu när jag testat å tittat närmare så undrar jag om det ens är hifi i denna för ljudet är verkligen kass!:(
Visst är det väl så att utöver harman kardon så har väl även vanliga hifi ljudet såna där diskanter innanför backspeglarna eller hur man ska säga?
Min bil saknar dessa och är därmed helt tomt på dessa ställen.

En fråga är om BMW har någon original uppgradering man kan göra åt detta?
Hade för mig på e90 att man kunde uppgradera till nåt "alpine system" om jag inte missminner mig? Om inte i klass med harman kardon så iaf kanske lite drägligare ljud.
Tacksam för alla råd och dåd :)

Mvh Kilin
ha
734
haack
X3 30d -18

Grattis till en fin bil!
Det finns lite olika kit att köpa till bilen som uppgraderar ljudet. Jag skulle återigen vilja slå ett slag för ebay.se
Har bilen BT streeming av musik förresten? Om inte så går det att aktivera det om du önskar. Finns en hel del skoj som man kan koda på F-serien.

Länk

Hifi har högtalarna vid backspeglarna så har du inte det så ska du ta en snack med säljaren om det nu stod i annonsen.

Eftermarknadsljud är ingen större kostnad så det är inte hela världen.
Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Förlåt kilin, jag lånar tråden lite. Väldigt intressant haack! Vart kan jag/vi hitta hela listan som går att göras? Kikade in fb länken men där hade de bara en liten lista på vad som kan göras och avslutade listan med,. med mera :) väldigt nyfiken vad med mera är :) tack på förhand.
En hel del, här är nästan 500 sidor läsning:

Länk
Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Wow perfekt, tusen tack dd88 och stort grattis kilin till nya bilen :)
ha
734
haack
X3 30d -18

Bra länk dd88.

Allt går dock inte att koda i alla bilar, vad som går och inte går beror på vad din bil är utrustad med från början, samt årsmodell.

Det var inte meningen att kapa tråden.
De som är intresserade av kodning får gärna höra av sej via meddelande på Facebook länken.

Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Länk

sedan har ljudbyggaren bra/bättre grejer också : Länk

Surf Or Die!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.