AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
944

F07 GT530d -13 Stora bagagedörren öppnas inte

EE
4
EE_GT530d
530d GT -13
Hej,
Upptäckte i morse att bagagedörren inte öppnas av sig själv. Låset låses upp och den stora dörren kommer upp ca 1cm men sedan stannar den. Ytterligare tryck på knappen och so stängs den. Har försökt ett antal ggr nu. Är det någon annan som haft liknande? Är det verkstan som gäller nu? Mvh/EE

js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Om du stänger den för hand efter att den öppnat en cm, och sedan provar öppna igen, hur långt går den då?
EE
4
EE_GT530d
530d GT -13
Hej Jan, tack för förslaget, det verkar inte spela ngn roll om jag stänger den för hand eller om jag stänger den med nyckel eller andra knappar. Efter att ha prövat ett antal ggr låser den sekunden efter dvs går inte ens upp ett par cm numera. Jag har försökt att manuellt hålla emot och öppna efter att den låses upp. Men denna gång behöver jag mer kraft än vanligt och rädd att ta sönder ngt så här tätt inpå semestern. Mvh/EE

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Kan det vara dämparna som spökar?
EE
4
EE_GT530d
530d GT -13
Hur kollar jag det?

EE
4
EE_GT530d
530d GT -13
Hej, BMW verkstan avhjälpte felet väldigt enkelt. Efter att ha kopplat bilen till datorn gick det bra att få upp luckan utan problem. Mjukvaran verkar ha fått ett knas och trott att det finns hinder eller något sånt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.