AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.893

Problem med drivlinan - begränsad effekt

Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
då var det tyvärr dags med nåt strul igen...

får upp "Problem med drivlinan. Maximalt effektuttag inte möjligt, kontakta verkstad" på min X5 2016 lite när som helst under körning. Förlorar nästan all effekt och bilen rör sig knappt framåt. Det är inte adBluen. Måste då stänga av bilen och låta den vila, sedan går den bra igen ett tag.

Det är 2,5 dieselmotorn. Läste på andra forum att alla möjliga haft problem med detta men man trodde då det mest var V8-bensinarna som drogs med det. Tydligen inte...

Nån som varit med om liknande? Min verkstad har inga tider i veckan och jag ska på en längre bilresa nästa helg redan - vågar man?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Kanske detta? Länk
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Finns ingen 2.5L motor till x5.

Du har väl assistans, ring en bärgare och få en assistansbil
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
CRF-Niklas:Han menar nog X5 xDrive25d.

Hoppas det löser sig för dig med bilen.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Tydligen skulle det inte vara AGR-ventilen på min eftersom bilen var för ny och därmed åtgärdad från fabrik. Fast det var den ventilen ändå. Och det är oklart om utbytesventilen därmed håller bättre kvalitet eller om jag får göra om detta igen om sex månader.

Vindrutor som går sönder hela tiden, dimljus som tydligen spricker av sig själva, runflat med balans som kommer och går, motorfel, och därtill en arbetstemperatur som pendlar kraftigt under vanlig körning, vilket inte bör vara relaterat till ifrågavarande fel.

Allt annat än imponerad av kvaliten på min "premiumbil". Varit mer på verkstad senaste sex månaderna än senaste tio åren med övriga fabrikat. Vad händer när bilen hunnit bli två år gammal och garantin börjar löpa ut?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.