|
|
|
|---|---|
|
Intresserad av en 325 på blocket full M optik Regnummer ESE 426 Han som har den har ägt den i endast en månad. Någon som kan se historik i Tyskland? | |
|
Finns inga riktigt enkla system att kolla historik i. Carfax funkar inte för tyska bilar, BMW kan iofs se vad som gjorts med bilen i deras system. Om de har lust, ibland verkar de inte särskilt hjälpsamma på den fronten. Sedan kan ju bilen ha servats och reparerats på andra ställen, det finns det i princip inga enkla sätt att kolla. Om det finns stämplar i serviceboken kan du ju ringa och höra vad de verkstäderna säger. ------- //Lövet |
|
|
En god vän till mig va intresserad av denna bil. Efter en snabbkoll på transportstyrelsen i helgen började några varningsklockor ringa för mig (import 2015, redan 2 ägare, varav nuvarande endast har haft den sedan maj månad). Han kontaktade Bmw återförsäljare. Kontroll av historik utfördes via chassinr, vilken visade att bilen rullat 19 000mil någon månad innan importen 2015. |
|
|
Tack som fan kobie10 Uppskattad en vän var nära att köpa den Han är nu varnad.. |
|
|
Fan man blir mörkrädd hur lurad man kan bli.... |
|
| Undrar hur dom fuskar med serviceboken? Hur fan gör dom med stämplarna i boken? Ny service bok visst men sedan stämplarna vart får dom tag i dom? Ett sätt o kolla om serviceboken inte stämmer e ju o kolla årtalet på printen. Jag åkte dit på en nit på en Audi S4. Då hade dom tagit ut innehållet i boken o bytt ut mot någon annan serviboks innehåll. så det e ju ett sätt. | |
|
Att få tag på en stämpel är en barnlek. Bara sno en logga från lämplig verkstad och sedan kontakta en tillverkare på nätet. Kostar ~30€ Länk ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.