|
|
|
|---|---|
|
Hallå på er alla BMW tokar. Jag har letat M5a nu ett tag o har väl varit o kollat på en o annan. Jag har haft ganska många Bimmers och lärt mig en hel del. Men M5an är ju en väldigt "udda" bil som jag inte kan ett smack om(Förutom att kopplingen inte e riktigt 100) och undrar om ni som kan vill dela med er av era tips om vad jag ska vara extra uppmärksam på. Tack på förhud! Anders W M-POWER!!!!!!!!! | |
|
Rasslande Vanos kan vara jobbigt och är tydligen ganska vanligt. När det gäller en bil som M5 så gäller det att vara uppmärksam på ALLT. Detta är en bil som i regel har blivit hårt körd, vilket sliter. Kontakta BMWPower-Johan, han har nyligen köpt en M5 E39 och har säkerligen stenkoll! lycka till med ditt köp! Med vänlig hälsning //Kalle |
|
|
Som sagt det mesta som man ska kolla när man köper vilken högprestanda bil som helst. Kolla bromsar, alla slags lederfram, krockskador. Mer BMW specifikt är ju rasslande VANOS, hög oljeförbrukning och dålig koppling. Kolla också att bilen blivit servad ofta och i enighet med servicebok. Betala gärna 30-40 mer för en bil i kanonskick än chansa på en billig bil med lite mer tvivelaktik historik och oregelbunden service. |
|
|
Ser nu att jag lagt in frågan i fel forum! Sorry! Funkar nog ändå. Anders M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.