AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.251

Beslutsproblem på försäkring vad tycker ni om dessa bolag och hur är de?

an
191
anders82
Bmw F34 320 gt xdrive 2014
Har idag Motormännens försäkring som är gjensidige på min kostar ca 580kr i månden
Har titta på Mecas försäkring som är Vardia och som ger samma pris.

Nu är problem vilket av dessa två man ska välja?
Vilken erfarenhet har ni av dem?

Min är bara att Gjensidige motormännen vid min potthålls skada så fick jag betala för en annan självrisk också som inte hade med saken att göra och som inte ens var upptagen som skada.
Så jag fick betala 6000 kr i självrisk i stället för 3000 kr samt att det tog exakt 31 dagar att få tillbaka bilen.
Och de gjorde en framvagnsinställning samt betala 2 däck.
Sen meddela jag att bilen ej gick som den skulle var in på en annan verkstad som lyte och meddelade att stötdämparen vänster bak hade krökt sig var bara byta båda dämparna bak som jag fick tag på billigt.
Var till BMW som bekräfta detta och då betala bolaget dem.
Sen så när man ringde bolaget så var dt Sjuka , Semester , hemma för vård av barn , utbildning ja massa undanflykter.

Och gällande grävlingen så sa ringde jag och råd fråga dem och då sa de vi tar inte upp nått då det är billigare att åka in och fixa framvagnen själv.

Så på grund av allt strul och problem med motormännens försäkring så överväger jag att kliva av.
Har du provat Länsförsäkringar? Jag har mer förtroende till Lf än till gjesinge eller vardia
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
IF har också bra skadehantering. De flesta f-bolag har låga priser de 1-2 första åren man är kund.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.