|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, plötsligt häromdan efter en fuktig natt så jag att vänster strålkastares glas har Vattenfestival på insidan. Det går inte bort. Minns inte riktigt hur strålkastarnas avfuktning sker? Kan det vara nån slang eller pip? Har ni några stalltips på vad man kollar o gör för att åtgärda? Anders |
| Om jag minns rätt så har inte strålkastarna något avfuktning som du kanske tänker finns på en blinkers. Strålkastarna antar jag är tättförslutna och anledning är väl att det inte ska damma reflektor/projektor. Börjar det bildas fukt då är väl dags att byta packningar mellan glaset och lyktan. | |
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Aha ok. Går det ens att göra, eller är det ny strålkastare som gäller? A. |
|
Det finns avfuktning i lyktorna! Det är fyra små hål med gummisnablar som sitter i vardera hörn på baksidan, men har det blivit så mycket vatten att det "rinner" på insidan, är det nog risk att du har en spricka i glaset. Kom vattnet plötsligt efter t ex. motortvätt? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Johan, ingen speciell händelse alls. Bara en typisk "sommarmorgon" med fukt i gräset liksom. Såg rinningar på insidan, knackade lite på glaset och såg fukt rinna på insidan. Kört med helljus lite grann då jag inte haft möte, för att om möjligt få upp tempen i lykthuset lite grann. Men det verkar inte släppa. Har inte regnat nämnvärt här i norra Sthlm heller. Jag får plocka ur huset o inspektera. A. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.