|
|
|
|---|---|
|
För en vecka sen har garanti gått ut på min Bmw 530d. Nu har ac slutat fungera. Tror ni att felet kan åtgärdas på garanti eller goodwill ? Är det vanlig fel med ac på F10/11 ? | |
| Länk | |
| Epsilon, felet är på acc, inte fläkten. Ac kyler inte men fläkten blåser rätt så bra. | |
| edo34: Har du läst hela problemtråden som Epsilon länkade till? | |
|
edo34, Läs bl.a. sista sidan i den länkade tråden. Där finner du svar på exakt din fråga samt ditt problem. |
|
| Aha, nu hittade jag på sista sida. Vanligt fel ? Föra veckan gick nybilsgaranti ut, hoppas att det går på goodwill. Konstig också att bilen var nyligen på första service. | |
|
Fick brev från BMW idag, kondensorbyte på goodwill. Det står enbart att det är korrosions problem som kan få kondensor att fela och att den byts i förebyggande syfte. Bilen är 18 månader gammal, inga fel på Ac. Skönt problemet tas på allvar nu, säkert fler som får brev inom kort tid. Crille |
|
| Jag fick idag brev från bmw men kondensor är redan bytt. Lite dåligt från bmw efersom de viste om felet för länge sen. | |
|
@edo34 Mitt brev var daterad 1 juli, du startade den här tråden 23 juni, fick du pröjsa hela kalaset själv? Och var det kondensor du fick byta nu vid senaste felet? Crille |
|
| På verstad har de sett att det finns aktion på min bil och jag betalade ingeting. Bmw borde informera folk mycket innan ,inte presis innan semestrar börjar och många åker utomlands. | |
| Jag fick också brevet igår, gällande min F10 -14. Det verkar verkligen ha gått utt till ALLA ägare oavsett om kondensorn redan är bytt eller inte då min kondensor byttes i samband med ordinarie service i feb/mar någon gång. | |
| @crille-boy Det är bara kondesor som är bytt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.