AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.287

HJÄLP! Problem med display på min 520D -11

Wa
2
Wardnik
520D -11 (F11)
Hej
Köpte mig en 520D -11 av en privat person i helgen när jag kom hem efter 17 mil och stängde av bilen så slutade displayen fungera i bilen,
Killen säger att den aldrig krabat för honom!
det står bara BMW medans musiken spelar ändå!
Men jag kan inte ändra låt eller radiokanal mm!
sedan kommer den i gång ibland då kan jag åter igen pilla runt i menyerna mm byta låtar mm
Men sedan hänger den sig och jag kan inte göra något och den blir svart sedan står det BMW igen!!

Snälla någon som kan hjälpa mig :-(???

Har provat att uppdatera
även tagit bort batterikabeln nu laddar jag även batteriet!
men när jag mäter så visar den 12.24 typ

Mvh Niklas

Fr
1.134
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Hade samma problem med min bil för något år sedan. Fanns ett samband mellan att det var varmt i bilen och att displayen slutade fungera. Även när displayen blivit varm vid körning slocknade den när man stannat och startade upp igen.
Tyvärr fanns ingen annan lösning då än att byta displayen och ny så kostade den då över 20 tkr + inprogrammering. Beroende på försäkringsbolag och milen på bilen kan det delvis gå på bilens försäkring.

Visa användare
35
BMWUpdateSWE
BMW M5 2012
Testa att trycka in volym knappen för att reseta cic enheten.ha den intrycket i ca 15 sek och se om den startar upp. Annars skicka pm till mig om problemet är kvar

BMWUpdateSWE
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Min fars 635d agerade exakt likadant vid dåligt batteri!
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Köp beg finns massor på ebay
JA
1
JAX
523i Touring -11
Jag har en 523i F11 från-11 och info/HUD displayen slocknar ofta nu när det är varmt men även under kallare förhållanden. Räcker det att byta bara displayen/skärmen för att jag ska få bukt med detta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.