|
|
|
|---|---|
|
Hej E46 330 SMG 20000MIL Problemet kommer och går,gula lampan med kugghjulet kommer upp och då styr bilen ned hastigheten till ca 80km/h och typ maxvarv 3000 rpm. Det man misstänker direkt tär ju SMG pumpen..men den går alldeles utmärkt,trycket håller den och växlar korrekt. Om man lägger foten på bromsen bara liite lätt så slocknar kugghjulet och allt är normalt,sedan lyser den igen och man lägger foten liite på bromsen och den släcks. Sedan körde jag in på parkeringen och stängde av bilen,startade med bromsen nedtryckt,lampan lyser och sedan kör upp i ca 30km/h då ABS systemet känner av givarna och gör en självtest,lampan slocknar och allt är bra. Misstänker starkt ABS givare för ibland när man kör över fartgupp ,brunslock etc och bromsar så känner man att det känns som att ABS går in för en sekund. Kan det vara så att ABS gvare kan ge denna lampa? Det känns ju så iomed att SMG lådan funkar perfekt samt att lampan släcks så fort man rör bromsen. Allt man hittar om SMG rör "lax relät" men min pump går alldelse utmärkt och inga oljeläckor från reservoaren till den. | |
| Läs av felkoderna. | |
|
Ja det e la klart jag skall.. bara undra om någon har haft detta innan. Sedan måste det väl läsas av när felet är aktivt. Misstänker som sagt någon av abs givarna.. |
|
|
Med rätt verktyg typ Inpa så kan du läsa av en historisk felkod. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.