|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon begränsning på när bakluckan skall reagera när jag trycker på låsknappen i bagageluckan? Har nyligen fått en nästan ny F10 med komfortöppning, inkl låsknappen i bagageluckan. Ibland när jag trycker på låsknappen så händer ingenting, medans om jag då trycker på stängknappen så stängs bakluckan. De gånger det inte funkar att trycka på låsknappen så har jag backat upp såpass nära en vägg att jag inte lätt kan gå mellan bil och vägg utan står "snett bakom bredvid" bilen och trycker på knappen. Det verkar som att knappen funkar när jag har gått om plats bakom bilen och står rakt bakom den när jag trycker på knappen. Finns det några begränsningar när knappen skall fungera och inte fungera? Eller är det glappkontakt? Något annat? | |
|
Har provat lite mer, och detta har jag kommit fram till hittills: * Stängaknappen funkar alltid, även när låsknappen inte funkar * Låsknappen funkar utmärkt när jag har gott om plats bakom bilen. Både om jag står bakom bilen eller bredvid bilen när jag trycker på knappen. * Backar jag nära en vägg (tex i p-garaget på jobbet), står bredvid bilen (Vänster sida mellan bakhjul och bakkant av bilen) och försöker trycka på låsknappen så funkar den inte. * Om jag "ålar" mig in bakom bilen när den står nära en vägg och trycker på låsknappen så funkar den. Någon annan som råkat ut för samma sak? Någon som vet om det skall vara så här, eller om det är något som är fel? |
|
|
Jag har noterat att om jag trycker på låsknappen och går ifrån bilen så vänder luckan och öppnar sig igen. Troligen måste bilen känna av att nyckeln verkligen befinner sig bakom/utanför bilen för att man inte ska riskera att låsa in den. |
|
|
Jag har noterat att om jag trycker på låsknappen och går ifrån bilen så vänder luckan och öppnar sig igen. Troligen måste bilen känna av att nyckeln verkligen befinner sig bakom/utanför bilen för att man inte ska riskera att låsa in den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.