|
|
|
|---|---|
|
Hjälper en kollega speca ihop en 125d, men vi blir litet osäkra på information på BMW's hemsida - det står CO2: 121-114g...? Automat är ju standard i Sverige, så jag antog först att det var M-Paketet som "orsakade" den högre siffran, men konfiguratorn ger 121g även med Sport-paketet? Är det endast hjulen som avgör eller..? (Vi har en gräns på 115g på förmånsbilarna) Tacksam om någon har koll på det här! | |
Verdi |
Antar att det är hjulen. De gör mer än man tror. Typ 30% av det totala luftmotståndet har jag för mig. Beställ med de tråkigaste 16"-fälgarna och använd de sen till vinterhjul. Edit: Har kollat och de enda(?) fälgar som ger 114g/km är 17" Lättmetallfälg Y-eker 380. |
| 380 är fälgarna som föreslås per default av konfiguratorn, för just 125d - så det blir bra. Kollegan väljer utan Lines också, och utan emblem - det blir en sleeper! | |
|
Läckert! Fin motor! |
|
Verdi |
Är det verkligen värt pengarna med 125d jämfört med 120d? Dubbla turbos? |
| Att det skiljer 65' i inköpspris är missvisande, då man får mera på köpet i 125d - bla större fälgar och automatlådan då. Och 34 hk/50 Nm är en hel del, gör en sekund för prestandan 0-100 om inte annat.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.