|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har en kortare tid haft problem med att vissa radio kanaler inte fungerar mera. Sedan efter en stund dog c-låset också. Efter mycket sökande har jag väl mer eller mindre kommit fram till att det är antennförstärkaren som bör bytas på min e91 -08. Försökte igår kväll få bort vingen, gjorde som följande: 1. Öppnade glasluckan på bakluckan. 2. Lossade 5 gummi pluppar för att komma åt skruvar osv. 3. Lossade 2 torx en i var enda av bakluckan. 4. Lossade muttern i mitten på luckan 5. I de två kvarvarande hålen sitter det plastclips, drog ut mitten pinnen helt ur chipsen. 6. Stängde glasluckan. 7. Drog vingen mot mig, gick att rubba den ca 2 cm utåt. 8. Försökte lyfta bort vingen, som inte går att lossa. Vingen går inte att få loss, några tips, något jag missat? Kan det ha med chipsen att göra? Kan nämligen se att de rör på sig när jag drar vingen mot mig i steg 7. Eller vågar man att ta i lite till för att se om det lossnar? Är lite feg. Ytterst tacksam för svar. Fråga om det är något som är oklart. Mvh freddan | |
| Bort med plastclipsen! | |
|
Länk En tanke som slog mig efter jag hade köpt ny förstärkare var att kanske använt elektronik rengöringspray o tandborste. För att försöka få bort ärgningen. Kunde vara värt ett försök. Iaf glöm inte o täta lådan när bytet är gjort. |
|
|
Du säger bort med plastclipsen. Det anade jag nästan. Så det räcker alltså inte bara med att ta ut hela mitten pinnen? Allt ska alltså bort? Jag har ingen aning om hur jag ska få ut resten (allt utom pinnen) men får försöka igen. Får testa elektronikspray. :-) /Freddan |
|
|
När man ska köpa en ny alternativt en begagnad antennförstärkare, vilket nummer av alla som finns på antennförstärkaren är det som man måste jämföra för att hitta rätt.. Eller funkar de flesta som är till e91? |
|
|
freddan_n: Helt korrekt, det räcker inte med pinnen utan hela grejen ska ut. Jag gjorde nyss detta för att sedan konstatera att min antennförstärkare såg som ny ut, ingen ärgning... helt intakt. Verkar som kabelbrott i stället... //Stenback |
|
|
Hejsan! Samma för mig, såg helt och fint ut. Dock kanske de kan gå sönder ändå? Jag funderar på att köpa en för att utesluta att det inte är den som är trasig, man kan ju alltid lämna tillbaka ifall det inte lösa problemet. Och Löser det inte problemet får man väl leta bland kablarna. Då har jag verkligen ingen aning om vart man ska börja rota... //Fredrik |
|
| Nr:1.Länk | |
| Länk | |
|
Ok, tack! Har kollat på dessa men blev lite osäker då de numrera inte stämde överens med de som står på min förstärkare. /Fredrik |
|
| Det finns en äldre variant också. Men bägge två fungerar. Alltså den äldre heter 65206934846. Nån av dom måste du ha antingen den äldre eller den nyare 65209193841. Som sagt bägge två fungerar till din bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.