|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en 330 e46 oljetryck lampan lyser vid start den lyser gult sen slocknar den efter ca 15 Sek. Hopps någon kan ge mig lite råd vad det kan vara. | |
| Kan vara oljenivågivaren. Jag bytte min på min E46 för ett halvår sedan. Kostar ca 1000 kr. | |
|
Ok hade Du samma problem att den kom efter man startat bilen sen försvann den efter 15 Sekunder. Är det nåt dåligt för motor ? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du bara rätt nivå med olja på stickan så är det lugnt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja olja finns de även om jag har lite svårt att se var min eller max är hehe står ingenstans på Stickan. Men olja finns de. |
|
|
Är nivån under min-strecket? Då är det inte konstigt att lampan lyser....fyll på olja bums om du inte vill ha motorskador! Det finns två "jack" i plastkroppen på stickan som går ner i tråget - det övre jacket är max och det undre min. Kika i instruktionsboken för bilder.... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det var lika på min 330 e46 för ett tag sen, oljenivågivaren som var trasig. Tydligen inte ett helt ovanligt fel på just e46orna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.