|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Tänkte höra med den samlade expertisen ang. mitt senaste problem: Åker från jobbet när bilen plötsligt dör mitt i en rondell och Engine Failsafe kommer upp på displayen. Lyckas som tur är ta mig till en parkering och ringer frun för hämtning. Åker tillbaks några timmar senare och bilen startar så snällt och går precis som vanligt igen utan felindikationer. Dagen efter åker jag förbi en verkstad som inte har tid med någon djupare felsökning, men läser i alla fall av de felkoder som finns lagrade. Dessa visade sig vara: "A0 Gasspjällspositions givare, kärvar" "A1 Gasspjällspositions givare, fastnat" "08 Luftmassmätare, felaktig signal givarkrets" Hur går era tankar kring detta? Är det spjällhuset, (eller vad det kan heta på svenska), som börjar ge upp och kanske måste bytas ut? Finns det något som kan rengöras för att åtgärda det hela? Kan det vara ett intermittent kontaktproblem? Just nu känns det lite olustigt att åka på någon långtur när man inte vet när felet dyker upp nästa gång. Synpunkter mottages tacksamt. Ja just ja, bilen är en E39 530iA -02 som gått 12500 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.