|
|
|
|---|---|
|
BMW monterar nu mera bara Calix och då slangvärmare á 9900kr. Jag har dock uppmärksammat att Defa har vanliga blockvärmare till fyrhjulsdrivna bilar med N20, dock inte till min bakhjulsdriva X1 20i Sdrive. Problemet verkar dock bara vara att spännfästet till blockvärmaren fästs i en skruv till främre drivaxeln och min bil har ju ingen främre drivaxel... Är det nån som vet om skruven kanske finns även utan drivaxel, eller om det finns nåt annat bra alternativ att skruva fast spännfästet i? Med vänlig hälsning Jonas | |
| Jag rekommenderar starkt att INTE köpa blockvärmare, den gör vare sig till eller från. | |
|
Mmm... man hör ju en de som säger att det är kasst. Har väl haft kontaktvärmare på de senaste 4 bilarna och det är ju inte alls samma effekt som de gamla "doppvärmarna"... Svårt dock att uppskatta om kontaktvärmarna ger "lite" eller "inget"... jag brukar ha inkopplat 3h när det är kallt. /Jonas |
|
|
När jag tittar på hur min motor (på min gamla bil) uppträder vid kallstart vid olika temperaturer så skulle jag säga att blockvärmaren gör att bilen uppträder som om det var 3-5 grader varmare än det faktiskt är. Denna skillnad är i mina ögon försumbar och inte värd pengarna. Den stora fördelen var grensladden till kupevärmaren som gav varm kupe och isfria rutor. På den nya bilen kommer jag låta montera någon slags slangvärmare och hoppas på att det ger bättre resultat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.