|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att jag inte får någon respons vid gaspådrag samt att motorn låter jättebelastad så fort som jag gasar. Fungerar lite bättre när man precis har startat bilen.. Har läst av bilens felkoder med INPA felkodsläsare, men får inga felkoder. Har undersökt, lambdasonderna, tändspolarna och även försökt att undersöka luftmassemätaren, men vet inte hur jag ska kontrollera den?! Funderar om det kan vara något med insprutningssystemet (kanske trycket?), men vet inte.. Är tacksam för förslag och hur jag kan felsöka | |
|
Låter som att det kan vara monoliten i katalysatorn som släppt och proppar igen avgassystemet - slå på den med handen, om det skramlar i den är den trasig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för tipset. Var ute och bankade lite på katalysatorn med handen, den lät bra, inget skrammel.. något mer du kan tänka dig det kan vara? | |
| Har testat att byta ut luftmassemätaren samt testat att spruta startgas för att se om det är hål någon stans vid insuget, men inget resultat. Det lutar mot att det kan vara något med bränsletrycket eller som tidigare nämnt stopp i avgasröret av något slag.. Kan man kontrollera det på något mer sätt? | |
|
Det var som du sa Johan B, bytte katalysator delen och det blev bra. Hittade ett upplägg på flashback som förklarade problemet rätt bra. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.