|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allesammans. Har ägt en BMW e39 525 2002:a nu med M54-B25 motorn i strax över ett års tid. När det var dags för besiktning nu så fick jag tvåor på följande: -Uppvärmningskrets Lambdasond (Åtgärdat) -För höga mätvärden av syre i avgaserna (Får max bestiga 1.03) Mina värden ligger på ca 1.12 vid varvning. Pga detta så får jag ej igenom min bil i besiktningen. Noteringar: -Om man drar ut LMM:en så reagerar motorn ytterst lite på detta. -Har försökt att leta efter läckage i luftslangar/bälgar etc utan något resultat. Har ni NÅGONTING ALLS som kan hjälpa mig så hade jag varit extremt tacksam! Mvh Riktigt skitnödig bmw-förare! | |
|
Om det bara är lambdavärdet är det vanligaste en avgasläcka. En sak som är värd att kolla är bromsförstärkaren. Hade lambdavärde som låg på höga gränsen och som fick normala värden efter byte (full med vatten, vanligt fel pga den korkade placeringen och dålig/blockerad dränering). |
|
|
Kolla insugsgummin x 2 som sitter mellan luftfilter och insug. Jättevanligt att de spricker isär. Speciellt vid "tarmen". Billigare på BMW original än på eBay. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.