|
|
|
|---|---|
|
Tja jag ska byta fram dämpare till Bilstein sport och undrar om det är ngn som bytt dämpare på sin e39? Hur långt tid tog det ungefär, o går det att "vika ut" fjäderbenet om man lossar det i överkant. Så man slipper demontera hela benet. Har tillgång till bilverkstad. //Calle | |
|
Tjena Callo! Jag har nu i helgen sänkt min 528 touring fram!!! Du får lossa benet nertill och bryta isär lite försiktigt (benet sitter i kläm) du ser när du får bort hjulet,OBS!! Tänk på hur fjädertallrikarna sitter och jämför med Bilsteinbenen,(det går att vrida benet hur som helst i spindeln. Sedan går det alldeles utmärkt att göra som du säger, nämligen "vika ut" benet i överkant........MEN det är lite trångt så tänk på bromsslangen och lacken.Jag antar att du köpt kompletta fjäderben.Sachs (original)dämparen har nämligen en inbyggd fjäder som drar ihop kolvstången vilket gör att med vanliga fjäderspännare kan man knappt få ihop fjädern. Ska du använda topplagringen, tänk på ovanstående då.Tid som går åt ca 1-1.5tim per sida beroende på om du har kompletta ben. Hoppas allt går bra och att blev lite klokare ni. Ha dé Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.