|
|
|
|---|---|
|
Hallå Jag skulle behöva komma åt kablar som sitter framför (i färdriktningen) reläsamlingen under baksätet i min e32, på förarsidan. Är det någon som kan beskriva hur jag lättast kommer åt dem? Det är säkert jättelätt, för jag kan inte hitta någon beskrivning, men jag kan inte klura ut det själv och vill inte börja riva i reläerna och boxarna på fel sätt. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag skulle gissa på att E34 och E32 är ganska snarlika här - så då borde följande bilder vara aktuella. Det går ju ut kablar både till höger (passagerarsidan) och till vänster (förarsidan) från reläsämlingen. Så det gäller ju att veta vad man är ute efter. Här är en bild på hur det ser ut på passagerarsidan (förarsidan är likadan) Länk Så för att komma åt och arbeta med dessa kablar så behöver du - ta loss baksätet och släng ut ur bilen helt och hållet - ta loss förarstol/passagerarstol (beroende på vilken sida du vill arbeta på) och slänt ut ut bilen helt och hållet - ta loss plastlisten både i fram- och bakdörrar - ta loss b-stolpens klädsel - nu ska du kunna vika undan golvmattan tillräckligt mycket för att kunna komma åt plastskydden (som sitter med demonterbara plastnitar gissningsvis) och därefter så sitter kablaget gissningsvis fästa i demonterbara kabelhållare Vill du ha mer utrymme precis vid baksätet och vid kardantunneln så får ta loss bakre konsollen. |
|
Hej bmw-slangen, tack för ditt svar! Tyvärr var jag nog lite otydlig i min beskrivning. Det är kablarna som går direkt framför reläsamlingen jag behöver följa . På min bil går de in bakom plasten och är kopplade till någonting bakom den ser det ut som. Plasten är alltså den svarta i överkant på den här bilden: Länk Bilden är inte från min bil, min 750 har mer av allt, överallt. Men det är alltså det här jag skulle behöva få bort för att komma åt bakom. Dock var det en mycket bra bild för att följa kablarna i övrigt, det går likadant på E32! |
|
| Nu har jag hunnit kolla på reläsamlingen och plasten i utvilat tillstånd, då var det inte så klurigt. Den sitter med två skruvar genom "väggen" framför, så man får lyfta bort mattan för att komma åt dem. Sedan är själva plasten fasthakad i plåtkanten längst upp. Gick att lyfta ur med en mejsel. Sedan var det bara att vika undan och fortsätta följa kablarna =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.