|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur byter man slitagevarnaren bak? Jag hittar ingen kontakt som man bara kan plugga in och plugga ut. Jag har dock nått som ser ut som en "kopplingsdosa" där slitagevarnarjabeln och lufttrycksensor kabelm går in och sen delar sig. Är det i den jag ska koppla in slitagevsrnaren eller har jag bara missat kontakten? Belägg och skivor är bytta. Gäller 530d touring -09 | |
| Ja, skarven sitter i dosan | |
| Okej, tackar!! | |
| Är dosan skruvad eller sitter den fast med clips? Måste man slå av strömmen eller liknande? | |
| alltså doslocket | |
| Öppna locket på dosan och ta ut kablaget. Inga skruvar och du behöver inte bryta strömmen. | |
| Danke Danke! | |
|
Hej, På min E61, 535D Touring 2009 försvinner min slitagevarnarkabel (bak) in bakom hjulhusets plastkåpa. Det verkar finnas en plastlucka i hjulhuset, hur öppnas den? Stort tack på förhand. Slettenmark |
|
| Slett: Den öppnar du bara med fingret. Som när du öppnar en liten ask med skruvar. | |
|
Tack så mycket. Ville bara dubbelkolla, det är inte som en ask monterad i hjulhuset som på alla de Youtube-videos visar. I mitt fall är det en lucka i hjulhuset med två pilar som det står "unten" på. Är det samma som du menar? Jag är rädd att göra fel där och ha sönder luckan, (vis av tidigare erfarenheter). Har den typ gångjärn av plast? Eller kommer den helt loss? Tacksam för förtydligande. Hälsningar Slettenmark |
|
|
kolla på denna video och spola till 1.21 så ser du vilken jag menar, måste va samma på din. |
|
|
Tack Vinyl, detta är perfekt och mycket tydliggörande för slitagevarnaren fram. Men slitagevarnaren bak på min (kombi/Touring) är annorlunda. Det är alltså en lucka i själva hjulhuset. Man ska alltså in tvärs igenom på andra sidan hjulhuset. Den luckan är jag osäker på hur man öppnar utan att fördärva. Mvh Slettenmark |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.