|
|
|
|---|---|
|
Har bytt två sensorer som inte gett något liv i INPA. Funkade till och från. Nu bytt till en ny pdc modulen i hjulbaljan. Tagit bort bort felkod, ingen ny kommer men fungerar inte. Kan se sensorerna hur dom jobbar. Några pendlar i sin frekvens några står helt still. Ska pdc-modulen programmeras in kanske? Bo N | |
|
Man kan ju alltid göra en "revert back to stock" kodning med NCS. Väldigt lätt. Men jag tror iofs inte det ska behövas med PDC 1. Load NCSExpert. 2. Load Profile and select Expertmodus(offen) 3. F1 (VIN/ZCS/FA) 4. F3 (ZCS/FA f .ECU) 5. Choose the car (E60) 6. Select CAS 7. F6 (BACK) 8. F4 (Process ECU) 9. Select the Module you want to Revert back to Stock. 10. F2->Choose "SG_Codieren->ok 11. F3->to start coding the ecu with factory settings according to the vehicle VO. 12.Done Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Är SG_Codieren pdc:n? Bo N |
|
|
Nä, på punkt 9 väljer du vilken modul du ska koda till fabriksinställningarna. Punkt 10 är typ "starta kodningen". Det ger sig när du gör det hela. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Nu är PDC:n på banan igen! Körde in fabriksinställningen men fortfarande varningstriangeln. Efter några timmar skulle bilen användas då visades alla informationssymboler en längre stund än vanligt och pdc:n fungerade! Hoppas att det håller i sig! Tack Ola!! Bo N |
|
|
Härligt att höra! Kul när det löser sig. Gjordes jobbet med "mina" grejer? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Ja, bara OlaO grejer! Bo N |
|
|
Härligt! Skultuna? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Skultuna stämmer! Bo N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.