|
|
|
|---|---|
|
Passar mina BMW 17" original fälgar med odubbade vinterdäck till en BMW 535D årsmodell 2013 eller 2014? X-Drive påverkar det någonting? Jag har haft dem på min BMW 520D 2012 utan problem.. Tänkte det skiljer förmodligen med bromsok och skivor m.m /daniel | |
|
Inga tydliga svar, men jag kör min 535d xdrive -14 på 17" hjul, så det funkar. Det är dock tajt som attan, så vet ej om alla 17" funkar. Likadant med xdrive vs. rwd, långt bak i huvudet flaggar det för att det är någon skillnad, men minns ej vad den skillnaden isf består i? ET? Navcentrum? |
|
|
Vad jag känner till är det ingen skillnad på Xdrive och RWD för F10/11. Det var det däremot på E60/61. Enligt prislistan så funkar original 17"(style 236) på alla motoralternativ utom M5, 550i och M550D: Länk Länk (lita inte på alla bilder...) Å andra sidan ska du väl inte avstå från en 535D bara för att de v-hjul du har inte skulle passa? |
|
|
OT:ar lite Jag har ett par 19" Hakka R2 som jag hade på min 530, men bilen är såld så om någon av alla nya lyckliga F11 ägare är intresserade så PM:a mig. Är lösa däck som rullat en vinter 500 mil... |
|
| Letar själv 18" fälgar till min ;-) Fick bara lösa v-däck utan fälg vid köpet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.