AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
495

Montera ur originalradio

Hej

Det sitter en Blaupunkt Paris i min bil som jag inte har större lust att spara på. Jag har tryckt i 4 spikar för att simulera org.-verktyget men den vägrar släppa. Ska man behöva riva hela mittkonsollen, bandaren brukar väl inte vara skruvad i torpedväggen?

/Spockan
Originalverktyget har små hullingar för att man skall få lite tag i stereon. Man behöver ofta trycka utåt på verktygen för att pressa in spärrarna mot stereon, då skall den släppa och komma ut. Går ofta lite kärvt och trögt.

FP
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hade samma problem med min org.cd.
Jag höll på med väldigt läng innan jag fick ut den.tog två små tunna plåtbitar som jag stack in på sidorna av stereon och försökte ta ut denna med hjälp av dessa. Men spikarna får du ha intryckta.
Lycka till med detta!

MvH Bmw 4-ever

Dom tre V:na gäller: Våld,Vilja & Vaselin

Alvarligt talat går det vanligen lättare med byglarna än 4 spik, då byglarna har hullingar och "håller in" fjädrana bättre än spikarna

Försök få in handen/verktyg bakom så du kan trycka ut den alt. ta stadigt tag i kassett facket och dra
Sen kan det ju, mot alla odds, vara så seriöst monterat att det sitter skruvat i bak kanten med ( högst otroligt men tänkbart)
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Prova med cykelekror typ lite grövre,det funkade på min BMW,sen tryck dom in mot stereon samtidigt som du försöker dra ut den.
Jag hade ett helvete men det gick till slut utan att nått pajade
ller varför inte prova att åka till närmaste radiohandlare och höra eftr om han har byglarna för att montera ur en blaupunkt radio?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.