|
|
|
|---|---|
|
Har sökt lite bland forumen men inte hittat någon som har exakt samma fel. Bilen är helt original. Bilen går ojämnt på tomgång med höga avgasvärden som följd och missar lite vid lite last. Kört diagnos och kommit fram till att den inte reglerar lambda på cyl 1-3 Styrboxen får ju signal från bägge sonderna men känns som inte styrboxen funkar riktigt :( Övriga tester har gjorts: Kompression OK Nya tändstift Provat med andra tändspolar Läcksökt efter vakumläckor OK Mätt bränsletryck Provat med andra spridare Provat andra lambdasonder från bil som fungerar + 3 andra (Ingen skillnad) Mätt från lambda till styrboxplint både signal och jord OK Bytt o-ringar, lödat Vanosventiler Har kört tokfast i detta hoppas någon kan hjälpa mig. MVH henke | |
|
Du är ju inne på databoxen. Prova och byta den mot en annan. /Alex |
|
|
Ja det känns ju lite så. Skall först se om man hittar en vänlig själ som vill låna ut en så man kan prova. Är ju inte kul att köpa om det ej är felet. Felkoden som kommer är att det saknas signal från lambda 1 men när jag loggat medans jag kör så försvinner inte signalen. Jävligt märkligt. Får återkomma när jag provat en annan box |
|
|
Problemet är löst. det var styrboxen som var kass. Den indikerade på att 1 lambda signal saknades men jag såg att det fanns signal när jag gjorde diagnosen. Sen reglerade tydligen inte boxen värdena som den fick in från den ena lambdan. Så nu är jag glad igen :) |
|
| Jaså. På filmen är ju felet att sond1 är död/kall. 450mV är "vilospänningen" innan den vaknar. Men om sonden var hel var det alltså ingången i databoxen som var kass. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.